خبرگزاری کار ایران

پوردستان تاکید کرد:

آمادگی بالگردهای ارتش برای امدادرسانی

جانشین فرمانده کل ارتش از آماده‌باش صدها هزار سرباز ارتش در سراسر کشور برای امدادرسانی در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر احمدرضا پوردستان با اعلام اینکه ارتش نیز در کنار سایر نیروهای امدادی آماده است که در صورت نیاز امکانات خود را برای تسریع در روند آواربرداری ساختمان پلاسکو در محل حاضر کند، اظهار داشت: با مسئولان نیروی انتظامی صحبت کردیم؛ اگر لازم باشد، نیروهای دژبان مرکز ارتش به کمک آنها بیایند.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه در مواقع بحران تجهیزات ارتش برای امدادرسانی بسیار مطلوب است و ما می توانیم؛ امکانات خود را در اختیار سایر نهادها قرار دهیم، گفت: تمام یگان‌های ارتش برای ارائه کمک به سایر نهادها در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در آماده‌باش هستند.

پوردستان افزود: تمام یگان‌های ما برای کمک به سایر نهادها در آماده‌باش بوده و جمعیت چند صد هزار نفری سرباز ارتش می توانند برای کمک حاضر شوند.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه یک پادگان جهت دپوی تجهیزات در نظر گرفته شده است، گفت: درحال حاضر یک پادگان برای دپوی تجهیزاتی که می‌توانند در حادثه ریزش آوار ساختمان پلاسکو مورد استفاده قرار گیرند، در نظر گرفته شده و تجهیزات دپو شده اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بالگردهای ارتش  می‌توانند برای امدادرسانی اگر لازم باشد، اعزام شوند، افزود: اگر به ما اعلام شود یک بالگرد ارتش در آبیک قزوین در حال آماده‌باش برای امدادرسانی است.

کد خبر : ۴۴۹۹۸۱