خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

برخی‌ اندیشه‌های امام را زیر پا می‌گذارند

وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در جامعه در شرایط کنونی برخی‌ها عکس حضرت امام را پشت سر خود می‌گذارند، اما اندیشه‌های او را زیر پا می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی؛ وزیر آموزش و پرورش در پانزدهمین نشست بزم اندیشه که در سازمان پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: امام (ره) عنوان کردند که دانشگاه مبدا تحولات است و در جای دیگر اشاره می‌کنند که دوره‌های مدارس از دانشگاه اهمیت بیشتری دارد، چرا که رشد عقلی فرزندان ما در مدارس محقق می‌شود و این نشان دهنده بینش ایشان است.

وی افزود: اگر بخواهیم کشور را در مسیر درستی هدایت کنیم، اهمیت زیادی دارد که جایگاه نظام تعلیم و تربیت را در مکان اصلی خودش قرار دهیم و این موضوع می‌طلبد که همه نهادها در این مساله وارد شوند و هر کدام در مسیر رشد و توسعه کشور به وظایف خود عمل کنند. اگر کشوری می‌خواهد؛ در مسیر توسعه قدم بردارد، باید در مسیر آموزش و پرورش گام بردارد، چرا که این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که همیشه در نظام تعلیم و تربیت الگوها تاثیرات مختلفی بر روی دانش آموزان دارد، افزود: اگر ما نگاه تک بعدی به حضرت امام داشته باشیم جفا کرده‌ایم. متاسفانه در جامعه در شرایط کنونی برخی‌ها عکس حضرت امام را پشت سر خود می‌گذارند، اما اندیشه‌های او را زیر پا می‌گذارند.

دانش آشتیانی اضافه کرد: باید در شرایط کنونی بر این تمرکز داشته باشیم؛ شخصیت واقعی امام را تبیین کنیم، هر کسی در مقاطع مختلف به صحبت، روش و عمل امام برش می‌زند و مطابق با سلیقه خودش آن را بیان می‌کند. وظیفه ما در مقطع کنونی بسیار حساس و سنگین است.

کد خبر : ۴۴۹۴۷۴