خبرگزاری کار ایران

رشد 6 درصدی دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۰۴۷

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امورایثارگران از رشد 6 درصدی دانش آموزان ممتاز طرح شاهد در سال تحصیلی 95 ـ 94 خبر داد.

به گزارش ایلنا از بنیادشهید، محمدعلی فقیه با گرامیداشت سی امین سال صدور فرمان تاریخی امام راحل درباره طرح شاهد، دستاوردهای این طرح را برای رشد تحصیلی جامعه ایثارگری بسیار با ارزش دانست.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ممتازشاهد و ایثارگر درسال تحصیلی 95–94 نسبت به سال قبل 6 درصد رشد داشته اند، افزود: درصد ممتازان سال تحصیلی 95–94 به تفکیک درمدارس شاهد 12 هزار و 429 نفر (58،1 درصد) و دانش آموزان مدارس طرح پراکنده 13 هزار و 488 نفر (55،8 درصد) بوده است.

فقیه گفت: استان های خراسان شمالی، خوزستان و قم دارای بالاترین درصد ممتازان در سال تحصیلی 95ـ94 بوده اند و استان های خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و یزد نسبت به میانگین کشوری (56،9 درصد) بالاترین میزان رشد ممتازان را داشته اند.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اجرای طرح شاهد که ابتکار فوق العاده امام راحل است می تواند به عنوان تجربه ای موفق به کشورهای دیگر ارائه شود.

وی ابراز امیدواری با حفظ، نگهداشت و توجه به این سرمایه­ های ارزشمند ملی و حمایت از آنها موجبات بهره ­مندی ­از توانمندی هایشان به عنوان مدیران لایق برای فردای جامعه اسلامی مطابق فرمان حضرت امام خمینی(ره)­ فراهم شود.

براساس آماربنیاشهید، اکنون ١٨٢ هزار دانشجو و ٥٣ هزار دانش آموزشاهد و ایثارگر درحال تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز