خبرگزاری کار ایران

سرخو در واکنش به هوشمندسازی شهر تهران؛

توسعه خطوط مترو باید در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۷۹۴

عضو شورای شهر تهران گفت: توسعه خطوط مترو نسبت به هوشمندسازی شهر در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در بررسی لایحه اصلاح مفاد برخی از تبصره‌ها و ردیف‌های اعتباری بودجه سال 1395 با اشاره به در نظر گرفتن 2 هزار میلیارد تومان برای هوشمندسازی شهر گفت: این میزان اعتبار با هزینه یک یا نصف خط مترو برابری می‌کند و مبلغ قابل توجهی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم میان هوشمندسازی و ساخت مترو اولویت‌بندی کنیم؛ قطعاً اولویت با مترو است.

سرخو اظهار کرد: اگر صد میلیارد تومان برای هوشمندسازی اعتبار در نظر گرفته می‌شود، باید بر این موضوع تاکید شود که این کار از طریق مناقصه عمومی صورت گیرد.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با اشاره به اینکه برخی اخبار حاکی از آن است که درصد قابل توجهی از قراردادهای هوشمندسازی با شرکتی خاص منعقد می‌شود، اظهار کرد: ما از این موضوع نگرانیم، هرچند که ممکن است؛ ظاهر چنین قراردادی به صورت BOT باشد.

سرخو با تاکید بر مخالفت خود با هوشمندسازی شهر و اولویت ساخت مترو به جای این اقدام بار دیگر خاطرنشان کرد که باید این هوشمندسازی از طریق مناقصه صورت گیرد.

در ادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر در این باره گفت: هوشمندسازی در حوزه یکپارچه سازی خطوط مترو بسیار حائز اهمیت است تا شاهد حوادثی همچون آنچه که در خطوط قطار ما اتفاق افتاد، نباشیم.

وی همچنین هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، طراحی بی‌سیم ویژه برای شرایط بحرانی در تهران و افزایش دوربین‌های ترافیک را از جمله مسائلی خواند که لحاظ کردن اعتبار برای هوشمندسازی را دارای اهمیت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز