خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق رفاه خبر داد:

۷۳۰ میلیارد تومان کسری بودجه یارانه تغذیه دانشجویی

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۴۹۲

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: اعتبار سالانه برای یارانه تغذیه دانشجویان، ۱۲۰۰میلیارد تومان است، اما دولت ۴۷۰ میلیارد تومان پرداخت کرده، برای تامین این کسری با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، ذوالفقار یزدانمهر در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان اعطا شده که نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: وام دانشجویی در سال ۹۳، ۲۶۰میلیارد تومان و در سال گذشته، ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به افزایش وام های دانشجویی از ۲۵ تا ۲۰۰ درصد خاطرنشان کرد: وام ضروری از یک میلیون به سه میلیون تومان، وام ودیعه مسکن متاهلی از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در تهران به ۱۵میلیون تومان، در کلان شهرها از ۶ به ۱۲ میلیون تومان و در سایر شهرها از پنج میلیون و چهارصد هزار تومان به ۹ میلیون تومان افزایش یافته است.

یزدانمهر تصریح کرد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد دانشجویان شهریه پرداز هستند، نتوانستیم در زمینه وام شهریه جوابگوی نیاز دانشجویان باشیم زیرا در سال ۹۳ تخصیص وام شهریه صفر بود و در سال ۹۴ هم ۴۰ درصد اختصاص یافت که امسال هم تاکنون اعتباری دراین زمینه تخصیص نیافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: مهمترین مشکل در آموزش عالی این است که رشد کیفی متناسب با رشد کمی صورت نگرفته است.

یزدانمهر همچنین به ساخت  ۳۰۰ خوابگاه دانشجویی جدید از سال آینده در کشور اشاره و تاکید کرد: هم اکنون ۷۵ هزار دانشجو در شرایط استاندارد خوابگاهی اسکان ندارند و در بسیاری از خوابگاه های دانشجویی از جمله خوابگاه های دانشجویی دانشگاه یاسوج در اتاق چهار نفره، هفت نفر اسکان داده شده اند.

وی بیان کرد: در سالهای اخیر به خاطر جبران کمبود فضای خوابگاه دانشجویی متناسب با نیاز هر دانشگاه، کمک رهن پرداخت کردیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ هم تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی و دانشگاه پرداخت می کنیم تا خوابگاه های جدید دانشجویی طی سه سال به بهره برداری برسند و ساخت خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد در اولویت است.

یزدانمهر تصریح کرد: هم اکنون ۲۵۰هزار دانشجو در ۱۱۱۶ خوابگاه دولتی و ۳۲۰خوابگاه غیر دولتی در کشور سکونت دارند.

 وی اضافه کرد:  اعتبار مورد نیاز سالانه برای یارانه تغذیه دانشجویان، ۱۲۰۰میلیارد تومان است اما اعتباری که دولت پرداخت کرده ۴۷۰ میلیارد تومان است و در زمینه تامین این کسری، با مشکل مواجه هستیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز