خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه در پایین‌ترین رتبه‌ مدیریت سبز

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از قرار گرفتن این سازمان در رتبه چهارم کارنامه مدیریت سبز دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: پایین‌ترین رتبه‌ها متعلق به سازمان دامپزشکی، وزارت امور خارجه‌، وزارت بهداشت و گمرک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید متصدی در نشست خبری خود به مناسبت روز هوای پاک گفت: در حال حاضر همه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا که تعدادشان 188 ایستگاه در کل کشور است؛ فعال هستند، در حالی که در سال‌هایی همانند سال 90 این ایستگاه‌ها خاموش بودند و سال 91 نیز تعداد کمی از آنها فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به هر ایستگاه‌ سالانه بیش از 40 میلیون تومان هزینه دارد، افزود: این بودجه هر چند به نظر زیاد نیست، اما در مقایسه با بودجه سازمان حفاظت محیط زیست قابل توجه است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در کل کشور 38 هزار تاکسی فرسوده تحویل داده شده است، ادامه داد: در تهران 15 هزار تاکسی فرسوده وجود داشت که 12500 تاکسی نو به جای آنها تحویل داده شد و 2500 دستگاه دیگر نیز به دلیل برخی مشکلات مالکان خودروها هنوز تحویل داده نشده است.

متصدی در ارتباط با این مساله که قرار است؛ شهرداری 100 تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل شهری وارد کند، توضیح داد: علت این اتفاق سیاستگذاری‌های دولت است در حال حاضر ما تنها کشوری هستیم که در آن قیمت خودروی هیبریدی و بنزینی یکی است.

وی افزود: البته در داخل کشور تولید خودروی هیبریدی نداریم، اما برای تولید موتور برقی چند مجوز داده شده است. در ارتباط با شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها حساسیت لازم به عمل می‌آید چرا که موتور سیلکت‌ها باید موتور انژکتوری داشته باشند و با نصب یک کیت موتور سیکلت انژکتوری نمی‌شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد:‌ میان موتورسیکلت بنزینی و برقی اختلاف وجود دارد و در تلاشیم که وزارت صنعت و معدن با برنامه‌ریزی‌هایی همچون دادن یارانه، قیمت‌ها را منطقی کند. همچنین با ساخت باتری لیتیومی در کشور که قیمت بالایی دارد و اکنون تکنولوژی ساخت آن توسط وزارت دفاع به کشور وارد شده مقداری از هزینه‌ها پایین می‌آید.

متصدی اظهار کرد: ما د رارتباط با مینی‌بوس‌های شهری نیز با مشکل روبرو هستیم در حالی که وظیفه شهرداری ارائه وسیله‌های حمل و نقل در خور شهروندان است.

کد خبر : ۴۴۸۱۸۱