خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

توجه به سلامت دانشجویان یکی از وظایف مهم مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۰۴۲

نشست هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضوردکتر محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست دکتر فرهادی وزیر علوم با بیان اینکه توجه به سلامت دانشجویان و دانشگاهیان یکی از وظایف مهم مسئولان ورزش دانشگاهی است، اظهارداشت: مخاطب شما باید علاوه بر دانشجویان، مدیران، اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه ها نیزباشند و این کار باید در اولویت دانشگاه ها قرار گیرد.

دکترفرهادی تصریح کرد: حضور فعال در صحنه های بین المللی و موفقیت ها و نتایج ارزشمند در یونیورسیاد دانشجویان، مسابقات جهانی و آسیایی، نماد و جایگاه خوبی را برای ورزش آموزش عالی در صحنه های بین المللی به وجود آورده است و امیدوارم با تدوین و اجرای برنامه‌های دقیق شاهد حضوری پر رنگ تر و موفقیت‌های بیشتر ورزش دانشجویان به ویژه در مسابقات بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تایپه باشیم.

وزیر علوم در پاسخ به درخواست رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی مبنی بر تشکیل شورای عالی ورزش دانشگاه ها برای مشارکت بیشتر بخش های آموزش عالی اظهار امیدواری کرد این مورد پیگیری و به سرانجام برسد و همچنین بر استقلال فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و همچنین تقسیم وظایف بین بخش های آموزش عالی تاکید کرد.

وزیر علوم در ادامه افزود: علاوه بر جایگاه ورزش همگانی و قهرمانی باید در خصوص توسعه اماکن ورزشی در دانشگاه ها و مکان های تندرستی در خوابگاه ها و افزایش سرانه ورزشی با توجه به تعداد دانشجویان توجه بیشتری بشود و یکی از کارهایی که باید روی آن تمرکزویژه داشته باشید، ورزش بانوان است.

دکتر فرهادی گفت: با توجه به اهمیت ورزش دانشگاهی، بودجه دانشگاه ها در بخش ورزشی در سال ۹۵ به صورت مستقیم تخصیص داده شده است.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی همواره مورد حمایت وزارت علوم بوده و امیدوارم که حمایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و سایر بخش ها نیز همانند گذشته از این فدراسیون ادامه داشته باشد تا شاهد موفقیت های بیشتر جوانان و خصوصاً دانشجویان در عرصه های مختلف ورزشی باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز