خبرگزاری کار ایران

در دیدار با روسای دانشگاههای اتریش مطرح شد:

اعطای دوره فرصت مطالعاتی ۹ ماهه به دانشجویان دکترا و اعطای بورس

در نشست مشترکی که با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان،قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل کشورمان و معاون پژوهش های علمی و همکاری های بین المللی وزارت علوم،تحقیقات و اقتصاد اتریش برگزارشد، روسای دانشگاههای شهید بهشتی، صنعتی شریف، هنر تهران، علامه طباطبایی، خوارزمی وعلم و صنعت با روسای دانشگاههای اتریش در خصوص همکاری های مشترک رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا، حسین سالار آملی؛ قائم مقام وزیر علوم درامور بین الملل در این نشست گفت: ایران از نظر علم و فناوری در منطقه جایگاه بی نظیری دارد و دارابودن حدود ۵ میلیون دانشجو که ۱۰۰ هزار نفر آنها در دوره دکترای تخصصی هستند ظرفیت بالایی برای توسعه کشور است.

وی افزود: با توجه به دانش آموختگان و سرمایه انسانی بالایی که کشورمان در اختیار دارد، از اقتصاد متکی بر منابع طبیعی به سوی اقتصاد دانش بنیان در حال تغییر جهت هستیم و در همین راستا تجاری سازی ایده های علمی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، بین المللی شدن دانشگاهها را یکی از چهار اولویت مهم این وزارت بیان کرد و تاکید کرد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مسئول اصلی گسترش همکاری های علمی بین المللی هستند و وزارت علوم نقش سیاستگذاری، هدایت و پشتیبانی را در این حوزه برعهده دارد.

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد: کشور اتریش از دیرباز با کشور ایران همکاری داشته است و هم اکنون نیز به علت کیفیّت بالای دانشگاههای این کشور، از جمله کشورهایی هست که در اولویت همکاری های علمی بین المللی ایران قرار دارد.

دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان نیز در این نشست گفت: برگزاری دوره های مشترک آموزشی بین دانشگاهها، اعطای دوره فرصت مطالعاتی ۹ ماهه به دانشجویان دکترا و اعطای بورس تحصیلی زمینه هایی هستند که دو کشور ایران و اتریش می توانند در حوزه دانشجویی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

معاون پژوهش های علمی و همکاری های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش نیز در این نشست با اشاره به تفاهم نامه های همکاری که در دیدار وزیرعلوم و معاون صدر اعظم، وزیر علوم و اقتصاد اتریش در سال گذشته منعقد شد گفت: کارگروههایی در موضوعات مختلف برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها تشکیل شده است.

باربارا ویتگروبر با تاکید بر تاریخچه طولانی و ضرورت گسترش همکاری های دو کشور در حوزه آموزش عالی گفت: باید برنامه های عملیاتی رسیدن به این هدف را تدوین کنیم.

پس از معرفی کلی توانمندیهای علمی و مراکز تحقیقاتی اتریش توسط مدیر کل پژوهش های علمی و همکاری های بین المللی این کشور، روسای دانشگاههای ایرانی و اتریشی حاضر در این نشست دانشگاه خود را معرفی و زمینه های مورد علاقه برای همکاری را تشریح کردند.

بر اساس این گزارش، هیئت دانشگاهی اتریش در سفر دوروزه خود به ایران از دانشگاههای هنر تهران، شهید رجایی، شهید بهشتی و صنعتی امیرکبیر بازدید خواهند کرد.

کد خبر : ۴۴۷۸۰۸