خبرگزاری کار ایران

احمدی‌پور در دیدار با تشکل‌های مردم نهاد خوزستان:

نگاه سازمان میراث فرهنگی به صنایع دستی حمایتى است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با سمن های استان خوزستان تاکید کرد که نگاه حمایتی به صنایع دستی یکی از تکالیفی است که سازمان میراث فرهنگی بر عهده دارد.

به گزارش ایلنا، زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با سمن‌های استان خوزستان با اشاره به اهمیت حضور تشکل هاى مردم نهاد در فضاى کارى کشور گفت: باید جایگاه سمن ها را قدر بدانیم چرا که این نهاد قرار است حدفاصل مردم و نهادهای قانونگذار و حاکمیتی باشد.

احمدی پور ضمن تاکید بر این نکته که سمن‌ها می توانند به دستگاههای دولتی در حل وظایفی که دارند کمک کنند، افزود: برای حل مشکلات در درجه اول باید تکالیف هر حوزه احصاء شود، سمن ها باید بدانند چه بخشی از وظایف اجرایی دستگاهها را می توانند بر عهده بگیرند و اگر به صورت ساختارمند عمل کنند می توانند بیش از پیش همیار دستگاههای دولتی باشند.

معاون رئیس جمهور نقش سمن ها در توسعه صنایع دستى را بااهمیت برشمرد و گفت: نگاه حمایتی به صنایع دستی یکی از تکالیفی است که سازمان میراث فرهنگی بر عهده دارد، البته باید در حوزه های اجرایی نظیر فروش، صادرات و غیره، سمن ها به سازمان میراث فرهنگی کمک کنند و سازمان تنها نقش حاکمیتی داشته باشد.

او در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال جارى از فعالان تشکلهای مردم نهاد خواست که مشخص کنند وقتی گردشگری در نوروز 96 به خوزستان وارد می شود چه تصویری از این استان باید در ذهن داشته باشد و چه برنامه ریزی‌اى براى تعطیلات خود می تواند انجام دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگى در پایان گفت: همفکری شما تشکلهای مردم نهاد به ما کمک می کند که راه حل های منطقی تر و بهتری پیدا کنیم و این هم افزایی باعث می شود که دغدغه های مشترک میان ما و شما به راه حل هایی برای رسیدن به اهداف مهم سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبدیل شود.

کد خبر : ۴۴۷۴۷۹