خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حیات وحش تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

بسته‌شدن مسیر گدار حیات وحش در تهران با گسترش محدوده شهری

رئیس اداره حیات وحش استان تهران با اشاره به اینکه به دلیل گسترش محدوده شهری مسیر گدار حیات وحش در استان تهران بسته شده است، گفت: به همین علت مجبور به علوفه دهی به حیات وحش هستیم تا این حیوانات در زمستان‌ها وارد شهرها و اتوبان‌ها نشوند.

محمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد علت دادن علوفه دستی به حیات وحش استان تهران گفت: این مساله به خاطر کمبود علوفه نبوده است، بلکه به این خاطر بوده که در فصل زمستان ارتفاعات پوشیده از برف می‌‌شود و حیات وحش به ویژه قوچ و میش و آهو به صورت غریزی برای تامین غذای خود به ارتفاعات پایین‌تر می‌آیند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در برخی محدوده‌ها مانند ورجین یا لواسانات به دلیل دستکاری انسان مانند ساخت اتوبان، جاده و گسترش محدوده شهری مسیر گدار حیات وحش بسته شده است، بنابراین ما مجبوریم به حیات وحش علوفه بدهیم تا وارد مناطق شهری و  اتوبان‌ها نشوند که خطر تصادف آن‌ها را تهدید کند.

رئیس اداره حیات وحش استان تهران در مورد اینکه آیا مشکلی در تهیه علوفه وجود داشته یا خیر؟ اظهار کرد: مشکلی برای تامین علوفه نداشتیم، زیرا هر ساله بودجه‌ای را اداره کل برای خریداری علوفه قرار می‌دهد، بخشی نیز با عنوان نذر طبیعت توسط مردم تامین می‌شود و خودشان نیز در علوفه‌دهی به ما کمک می‌کنند.

وی همچنین در مورد فرآیند سرشماری حیات وحش اظهار کرد: سرشماری پایان یافته و منتظر نتیجه نهایی سرشماری در پارک ملی کویر و سرخه‌حصار هستیم تا جمع بندی نهایی مشخص شود.

حیات وحش محیط زیست استان تهران در مورد آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تهران اظهار کرد: تاکنون در حیات وحش تهران این بیماری دیده نشده است.

کد خبر : ۴۴۶۲۱۸