خبرگزاری کار ایران

میرزابیگی خبر داد:

تصویب ایجاد مراکز خدمات مراقبت و پرستاری در منزل در مجلس

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۶۶۶

معاون پرستاری وزیر بهداشت از تصویب به‌کارگیری گروه‌ پرستاری در خدمات‌مراقبت در منزل در مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد میرزابیگی افزود: با مصوبه امروز مجلس که در قالب بند ه ماده ۸۹ برنامه توسعه ششم کشور تصویب شد، نظام ارجاع با اولویت پیشگیری و پزشک خانواده با به‌کارگیری گروه پرستاری و مراقبت‌های پرستاری در سطح جامعه و منزل اجرا می شود.

وی ادامه داد: مصوبه امروز مجلس پشتوانه قانونی مهمی برای توسعه خدمات پرستاری به عنوان خدمات جامعه محور و مراقبت در منزل خواهد بود، خدماتی که پیش از این آیین نامه اجرایی آن در وزارت بهداشت تصویب و ابلاغ شده بود و امروز مجلس با تصویب قانونی آن، مسیر ارائه این خدمات را در جامعه هموار کرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: تصویب این قانون که با پیشنهاد حیدرعلی عابدی، تنها پرستار حاضر در مجلس تصویب شد، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که هر جا بیماران مزمن به خصوص بیماران مبتلا به دیابت، بیماریهای قلبی، ریوی، سرطان یا کودکان معلول وجود دارند، این خدمات مراقبتی در منزل در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

میرزابیگی افزود: علاوه بر آن قرار است مراکز hospice به عنوان مراکز مراقبتی از این بیماران ایجاد شود و هزینه‌های بیمارستانی این افراد که نیاز چندانی به خدمات درمانی نداشته و بیشتر به مراقبت نیاز دارند، نیز کاهش می‌یابد. تعرفه‌های خدمات مراقبت در منزل نیز در آینده نزدیک در شورای عالی بیمه به تصویب خواهد رسید.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: با این مصوبه مجلس و بر اساس آیین نامه مصوب خدمات مراقبت در منزل، از این پس پرستارانی که تجربه و توان لازم را داشته باشند، می‌توانند به صورت شخصی، حقیقی یا حقوقی (به عنوان شرکت یا تعاونی) با مراجعه به کمیسیون ماده 20 دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست ایجاد مراکز هوم کر یا مراقبت در منزل را ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز