خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران:

حساب‌های قوه‌قضاییه کاملا روشن است/ برخورد با دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌ها

معاون اول قوه‌قضاییه به اظهارات روز گذشته رییس جمهور واکنش نشان داد و گفت: از مدتی پیش فشار مضاعفی علیه دستگاه قضایی بوده و تا انتخابات ادامه می‌دهند؛ چرا که قوه با دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌ها و صاحب منصبان در حال برخورد است و ببینید هفته‌های گذشته چه کسانی بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه همایش تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در جمع خٮرنگاران گفت: من از قول رسانه‌ها شنیدم که رییس‌جمهور نوشته‌اند حساب‌های قوه قضاییه باید شفاف شود؛ لذا من اینجا به مردم و همه کسانی که دانسته این حرف را می‌زنند می‌گویم این حساب‌ها کاملا شفاف است و جمع کثیری از دولت مردان و نمایندگان مجلس طی بیست ساله گذشته در جریان موضوع هستند. ‌

معاون اول قوه‌قضاییه ادامه داد: تحلیل من این است که از مدتی پیش یک فشار مضاعفی علیه قوه قضاییه بوده و تا انتخابات ادامه می‌دهند؛ چرا که قوه قضاییه با دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌ها و صاحب منصبان در حال برخورد است و شما ببینید هفته‌های گذشته چه کسانی بازداشت شدند. 

او با اشاره به اینکه در این چند روز کسانی بازداشت شدند که ۶٠٠ میلیارد و ١٠٠٠ میلیارد بدهی داشتند، خاطرنشان کرد: متاسفانه من نمی‌توانم نامی ببرم در حالی که این افراد باید به مردم معرفی شوند؛ چرا این‌ها را شفاف‌سازی نمی‌کنید؟ چرا بدهی بانک‌ها به دولت و دولت به بانک مرکزی را شفاف اعلام نمی‌کنند. 

سخنگوی قوه‌قضاییه افزود: برخی می‌خواهند دستگاه قضایی را تحت فشار قرار دهند تا دست از مبارزه با دانه‌درشت‌‌ها برداریم؛ شما اگر ١٠٠٠ سارق معمولی را بگیرید صدای هیچ کسی در نمی‌آید ولی وقتی یک بدهکار ۶٠٠ یا ١٠٠٠ میلیاردی را می‌گیرید قضیه فرق می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه فشار‌ها به دستگاه قضایی تا انتخابات ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شما که گفته‌اید حاضرید یک سامانه برای دخل و خرج‌ها راه‌اندازی کنید؛ خب این کار را انجام دهید. دیگری القا کرده حاضریم منابع انتخاباتی‌مان را شفاف کنیم به شرط شفاف کردن دیگری؛ خب اگر راست می‌گویید چرا شرط می‌گذارید؟ آن وقت معلوم می‌شود پول‌ها از کجا آمده است. 

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: الان از شما می‌پرسم برای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یک نفر چقدر پول لازم است. قطعا بالا‌تر از ٢٠ میلیارد، خب شما بگویید این پول از کجا آمده است؟

کد خبر : ۴۴۴۷۱۷