خبرگزاری کار ایران

تجهیز لایه‌های اول و دوم مرزهای شرقی به تجهیزات مدرن کنترلی

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۷۰۶

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بخش اعظمی از مرزهای شرقی کشور مسدود شده است، گفت: لایه های اول و دوم مرزهای شرقی به تجهیزات مدرن کنترلی مجهز شده‌اند.

به گزارش ایلنا؛ اسداله هادی نژاد در یازدهمین جلسه کمیته مقابله با عرضه استان با اشاره به ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس قانون، ستاد مبارزه با مواد مخدر ماموریت‌های مختلفی را در حوزه‌های مقابله با عرضه، درمان و حمایت‌های اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری، حقوقی و قضایی، صیانت اجتماعی و امور بین الملل دارد.

وی با اشاره به ابعاد بین‌الملل تولید و عرضه و قاچاق مواد مخدر در سطح جهان گفت: در حال حاضر با توجه به ناامنی‌های موجود در کشور افغانستان و به خصوص از زمان حضور نیرو های آیساف و امریکائیها به افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور چندین برابر شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه بعضا پشت پرده تولید مواد مخدر سیستم های امنیتی دول غربی هستند، افزود: علی رغم اقدامات بسیار مثبت صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران در جهت تغییر گرایش کشاورزان به کشت‌های جایگزین خشخشاش، ولیکن به دلیل سود آوری بالا و حمایت های برخی از کشورها، در حال حاضر افغانستان تبدیل به بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در سطح دنیا شده است.

هادی نژاد گفت: قیمت هر کیلو مواد مخدر در مزرعه حدود 200 دلار است ولیکن تا زمانی که این مواد به دست گروه هدف در کشور های مقصد برسد بیش از 100 برابر می شود که البته سود عمده این قاچاق نصیب دلال ها و قاچاقیچان می شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه چشم انداز روشنی در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان وجود ندارد گفت: امیدواریم با اقداماتی که توسط دولت افغانستان صورت می پذیرد شاهد بهبود کشت در افغانستان باشیم .

معاون دبیرکل ستاد با اشاره به اقدامات بسیار مجدانه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با این بلای خانمان سوز گفت: خوشبختانه با همدلی و همگرایی بسیار خوبی که در بین تمامی ارکان نظام وجود دارد توانسته ایم بخش اعظمی از مرزهای شرقی کشور را مسدود کنیم از همین رو طی سال های اخیر شاهد تغییر مسیر مواد مخدر به سمت دریا هستیم.

هادی نژاد با بیان اینکه با تمهیدات صورت گرفته توانسته‌ایم لایه اول و دوم مرز های شرقی را به امکانات کنترلی و تجهیزات مدرن مجهز کنیم، افزود: هدف از این اقدام جلوگیری از ورود مواد مخدر به عمق کشور بود که خوشبختانه در حال حاضر بیش از 80درصد کشفیات مواد مخدر در این مناطق از کشور به وقوع می پیوندد.

وی با تشریح همکاری های منطقه‌ای و بین المللی گفت: بیش از 76درصد از کشفیات مواد مخدر و البته دستگیری ها توسط نیروی انتظامی صورت می گیرد.

این مقام مسئول در ستاد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برگزار شده مسئولان نظام با مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بیان داشت: در این جلسات حضرت ولی امر مسلمین بر انجام اقدامات فوق العاده تاکید کردند و در آخرین جلسه ای که در آذرماه برگزار شد ایشان از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاهها ابراز رضایت فرمودند.

هادی نژاد با بیان اینکه مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و ساماندهی معتادین متجاهر جزو اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر است ابراز داشت: اگر این موضوع به خوبی صورت پیذیرد قطعا نه تنها منجر به افزایش رضایتمندی عمومی می شود بلکه جرایم مرتبط با اعتیاد نیز بشدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: شناسایی اموال مافیای مواد مخدر باید به درستی انجام شود تا ضربه های اقتصادی همراه با ضربه های انسانی به باند های مواد مخدر مثمر ثمر واقع شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد با بیان اینکه به منظور افزایش راندمان فعالیت ها، تقدم بر انجام کارهای اطلاعاتی و مبارزه هدفمند است افزود: ایجاد اردوگاه‌های ماده 42 سخت برای قاچاقچیان مواد مخدر مورد تاکید ستاد است تا از این طریق زمینه تادیب مجرمان و بازدارندگی قانونی از بروز جرایم تقویت شود.

هادی نژاد با شاره به اینکه با اقداماتی که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرفته است، زمینه فرار قاچاقچیان از قانون کاملا منتفی شده ابراز داشت: تجهیز گلوگاه‌ها با اولویت استان های شرقی کشور در حال انجام است تا از این طریق کلیه محورها و جاده‌های مواصلاتی کشور برای عرضه هرگونه مواد مخدر نا امن گردد.

وی در پایان با اشاره به اینکه با انجام اقدامات فرهنگی و پیشگیری و به خصوص حمایت های پس از خروج از معتادین ترخیص شده از مراکز درمانی شاهد افزایش مانایی آنان در درمان و کاهش عود مجدد آنان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز