خبرگزاری کار ایران

حقانی:

ساخت پارکینگ روی مسیل گیشا

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۲۶۱

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: ساخت پارکینگ روی مسیل گیشا اشتباه است، همچنان که تجاری‌سازی در این محل اشتباه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در تذکر پیش از دستور امروز خود با اشاره به اینکه شهرداری تهران قصد دارد؛ در قسمت شرقی مسیل واقع در کوی نصر پارکینگ بسازد، گفت: متاسفانه در گذشته کاری اشتباه انجام شد و این مسیل تجاری‌سازی شد. در حال حاضر نیز پارکینگ در نمایشگاه گل و گیاه واقع در این منطقه وجود دارد و ساخت دوباره این پارکینگ اشتباه است.

وی با اشاره به وجود 260 درخت و درختچه در اطراف مسیل گیشا گفت: قطع این درختان توسط شهرداری بدون مطالعه و پیوست مخالف با حقوق شهروندی مردم است.

حقانی از شهرداری خواست از اجرای این پروژه بگذرد و مردم محل را با مشکل مواجه نکند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به باغ 47 هکتاری منظریه (اردوگاه شهید باهنر) که پیش و پس از انقلاب به عنوان اردوگاه دانش‌آموزی مورد استفاده قرار می‌گرفته است اشاره کرد: یکی از بانک‌ها طی مکاتباتی با آموزش و پرورش منطقه قصد خرید این زمین را دارد که آموزش و پرورش نیز این موضوع را با شهرداری در میان گذاشته است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه این باغ در پهنه G323 که مربوط به حفاظت ویژه از فضای سبز است قرار دارد خاطرنشان کرد: طبق طرح تفصیلی کاربری این زمین آموزشی بوده و هرگونه ساخت و ساز در آن ممنوع است.

وی با بیان اینکه نمی دانم چرا بانک مذکور قصد خرید این زمین را دارد تصریح کرد: بانک‌ها در شهر محیط زیست را تخریب می‌کنند و از آنجا که این زمین آخرین پهنه سبز در منطقه است از‌آموزش و پرورش و شهرداری می‌خواهم آن را به فروش نرسانند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین از وزارت نیرو خواست در خصوص ساخت پارکینگ بر روی مسیل خیابان گیشا پا پیش گذاشته و جلوی این اقدام را بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز