خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

گرفتاری بیماران خاص برای تهیه دارو/ داروهای خارجی خیلی گران است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ تهیه دارو برای برخی از بیماران خاص بسیار سخت است و از آنجایی که این داروها در داخل کشور تولید نمی‌شود، قیمت بسیار زیادی هم دارد.

زهرا ساعی؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص سفرهای استانی برای رسیدگی به امورات بیماران بیماری‌های خاص به خبرنگار ایلنا گفت: باید توجه  کرد که بخشی از مسوولیت کمیسیون اجتماعی مجلس رسیدگی به مشکلات بیمارانی است که مشکلات خاصی دارند. در این خصوص به استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و همچنین تهران سفرهایی داشتیم و همچنین در این سفرها از آسایشگاه معلولان، کمپ‌های ترک اعتیاد خانم‌ها و آقایان و ... بازدید کردیم.

ساعی با اشاره به مشکلات بیماران خاص ادامه داد: در خصوص وضعیت بیماران خاص باید قوانینی برای بهبود آنها در مجلس شورای اسلامی وضع شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به فعالیت نمایندگان مجلس در خصوص رسیدگی به وضعیت بیماران خاص، خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های بهداشت و اجتماعی برای بهبود وضعیت بیماران خاص جلساتی تشکیل داد و در ادامه زمینه‌سازی‌هایی در این خصوص انجام خواهیم داد. نمایندگان مجلس در حال تشکیل فراکسیون بیماری‌های خاص هستند. تشکیل فراکسیون بیماری‌های خاص در آینده می‌تواند؛ کمک بسیار شایانی به وضعیت کنونی این قشر آسیب‌پذیر جامعه بکند.

ساعی با انتقاد از نظارت بر وضعیت بیماران خاص گفت: متاسفانه نظارتی بر مشکلات بیماران خاص وجود ندارد این بیماران باید هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی از طریق مسوولان حمایت شوند. نباید فراموش کنیم که تهیه دارو برای برخی از این بیماران بسیار سخت است، و از آنجایی که این داروها در داخل کشور تولید نمی‌شود قیمت بسیار زیادی هم دارد.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ ما می‌توانیم با تولید دارو در داخل کشور هم این داروها را با قیمت کمتر در اختیار بیماران قرار دهیم.

کد خبر : ۴۴۴۱۲۳