خبرگزاری کار ایران

سردار مهری در نشست خبری؛

اعمال محدودیت‌های جدید برای دارندگان گواهینامه‌ پایه ۳ از ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۹۰۴

رئیس پلیس راهور کشور گفت: بر اساس دستورات افرادی که گواهینامه پایه سوم دریافت می‌کنند، باید قوانین جدیدی را رعایت کنند که ما این قوانین را از ماه آینده اجرایی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهری؛ رئیس پلیس راهور کشور در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنان ما در سال ۸۴ در تصادفات جان خود را از دست دادند.  در سال ۹۴، ۱۶ هزار و ۵۸۶ نفر در تصادفات کشته شدند که ما در این خصوص شاهد کاهش آمار کشته‌شدگان بودیم. عوامل مهمی در تصادفات جاده‌ای دخیل هستند که ما سعی می‌کنیم، بتدریج این آمار را کاهش دهیم.

سردار مهری در خصوص طرح‌های اجرا شده در سال ۹۵، افزود: ما در سال ۹۵ برای بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش تصادفات جاده‌ای طرح‌هایی را در دستور کار قرار دادیم که در این خصوص باید به طرح‌های نوروزی، طرح ترافیکی ویژه مراسم رحلت امام خمینی، طرح ترافیک تابستانی، طرح ترافیک اربعین، طرح ترافیک مدارس و... اشاره کنیم. در سال جاری طرح زمستانه در برخی از نقاط کشور که برف‌گیر هستند، اجرایی شد و تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت. با توجه به اینکه نزدیک به یک ماه از شروع این طرح گذشته است ما شاهد کاهش ۱۷ درصدی جان باختگان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت هیچ یک از هموطنان ما در راه نمانده‌اند ما در ۸ ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۲۳۶ نفری در آمار کشته‌شدگان مواجه بودیم که امیدواریم همین روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

رئیس پلیس راهور کشور به علل وقوع تصادفات اشاره کرد و گفت: با توجه به آمار پزشکی قانونی ۷۰ درصد از تصادفات جاده‌ای مربوط به عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند و... است. بیشترین آمار تصادف از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب مربوط می‌شود که در این ساعات ۶۹ درصد تصادفات رخ داده است. همچنین در وسایل نقلیه خودروهای سواری با ۵۵ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۳۱ درصد بیشترین آمار تصادفات را در کشور داشتند.

وی ادامه داد: آمار فوتی‌ها در صحنه وقوع حادثه و همچنین انتقال به بیمارستان در ۸ ماه سال جاری بدین صورت است که ۵۱ درصد از هموطنانمان در صحنه حادثه و ۴۹ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند. با توجه به این آمار، ۲۱ درصد از جان باختگان را عابران پیاده شامل می‌شوند و ۲۶ درصد از آمار کشته‌شدگان مربوط به موتورسیلکت‌ها است.

وی افزود:‌ این آمار‌ها نشان می‌دهد که ما باید امکانات تردد عابران در داخل شهر‌ها را افزایش دهیم. همچنین در ۸ ماه سال جاری ۸۷ درصد از فوتی‌ها مربوط به آقایان بوده و باقی آن‌ها خانم بودند. این افراد در سنین ۲۱ تا ۵۰ سال بودند که باید توجه داشت این افراد فوتی جزو نیروهای فعال کشور محسوب می‌شوند.

سردار مهری با اشاره به شماره‌گذاری خودرو‌ها در سال جاری، خاطرنشان کرد: شماره‌گذاری خودرو‌ها در ۹ ماه سال ۹۵، ۴۰ درصد افزایش داشته است ما در سال جاری ۹۵۱ هزار و ۸۲۰ خودرو شماره‌گذاری کردیم که ۵ درصد این آمار به خودروهای خارجی اختصاص دارد. پلیس راهنمایی رانندگی با توجه به گفته مسئولان کماکان خودروهای آمریکایی را شماره‌گذاری نمی‌کند.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه میزان صدور گواهینامه در ۹ ماهه سال جاری با کاهش یک درصدی روبرو شد، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورات افرادی که گواهینامه پایه سوم دریافت می‌کنند، باید قوانین جدیدی را رعایت کنند که ما این قوانین را از ماه آینده اجرایی می‌کنیم. کسانی که گواهینامه پایه سوم دریافت می‌کنند به تنهایی اجازه رانندگی ندارند، همچنین از ساعت ۱۲ الی ۵ صبح اجازه تردد در خیابان‌ها را نخواهند داشت و نمی‌توانند به مدت یک سال در جاده‌های خارج از شهر رانندگی کنند، مگر با فاصله ۲۵ کیلومتری.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز