خبرگزاری کار ایران

کارشناس و دکترای علوم محیط زیست:

با توسعه پایدار بر چالش‌های محیط زیستی فائق می‌آییم

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۰۰۶

کارشناس و دکترای علوم محیط زیست گفت: توسعه پایدار می‌تواند بر چالش‌های مبتلابه روندهای کاهش فقر و مبارزه با تخریب محیط زیست فائق آید.

مجید دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد افزود: رابطه میان عمران شهری و طبیعت در گذشته منشا شکل‌گیری و پیدایش شهرها در گذشته و البته در آینده است.

وی با بیان اینکه گسترش شهرها در طول سالیان دوری مردم از مواهب و عرصه‌های طبیعی را موجب شده است، اظهار داشت: از سویی حاشیه‌نشینی و فقر در شهرها موجبات تاثیر منفی بر فضای محیط زیست شهری را فراهم آورده است و تنها خبر خوشایند در این بین آن است که توسعه پایدار می‌تواند بر چالش‌های مبتلابه روندهای کاهش فقر و مبارزه با تخریب محیط زیست فائق آید.

کارشناس علوم محیط زیست تصریح کرد: شهرهای غنی و توسعه‌یافته راحت‌تر می‌توانند در راستای پشتیبانی از اهداف زیست محیطی پایدار قرار بگیرند و منابع طبیعی و محیط زیست شهری را یاری کنند.

دریکوند تاکید کرد: فهرستی از عوامل گوناگون در فرآیند عمران و توسعه شهری دخیل است که برقراری توازن میان آنها در راستای نیل به توسعه پایدار شهری وجود دارد که نشان می‌دهد این هدف تا چه اندازه مهم است، از آن جمله توجه به محیط زیست شهری است.

 وی بیان داشت: هیچ شهری از آمادگی کامل برای تضمین پایداری محیط زیست خود در آینده برخوردار نیست، مگر اینکه توانسته باشد؛ مخاطرات گذشته، موجود و آینده در زمینه محیط زیست شهری خود را شناسایی کرده باشد و آن را در کنار توسعه عمرانی خود به کار بندد.

وی عنوان کرد: لزوم مدیریت جامع و واحد برای ساماندهی و تعریف پروژه‌های محیط زیست شهری ضروری است.

مجید دریکوند تاکید کرد: ایجاد بستری مناسب برای پرورش نیروهای کارآمد فکری و اجرایی با نگرش نو در مدیریت شهری در این زمینه لازم است، چرا که شهرها محل تجمع و کانون ساختمانها، تولید و مصرف و رفت و آمد هستند و تداوم این روند نیازمند ادامه حیات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز