خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

انجام 555 عملیات امداد و نجات در ایام اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۴۷۷

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ٥ بالگرد امدادی در ایام اربعین برای امدادرسانی به هموطنان در مناطق مرزی اذعان کرد: طی مدت زمان ارائه خدمات امدادی ٨٨ سورتی پرواز انجام شد و طی آن ٧ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی و ١٦ تن از مصدومان در حوادث متعدد به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، شاهین فتحی در نشست خبری تشریح فعالیت ها و خدمات هلال احمر در مراسم پیاده روی در اربعین ٩٥ و تجلیل از خبرنگاران فعال در پوشش اخبار اربعین ٩٥ اظهارداشت: نیروهای امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کنار نیروهای مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین خدمات امدادی را به زائران ارایه کردند. 

وی با بیان اینکه توان نیروهای امدادی در داخل کشور به گونه ای تقسیم شد تا در صورت بروز حوادث احتمالی در ایام اربعین در داخل کشور امکان امدادرسانی به نحو مطلوب وجود داشته باشد، تاکید کرد: سه قرارگاه مرکزی در دو استان مرزی خوزستان و ایلام خدمات امدادی به زائران حضرت امام حسین (ع) در اربعین حسینی ارائه کردند.

آماده باش 24 ساعته پایگاه های امدادی لرستان و کرمانشاه

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به آماده باش کامل نیروهای امدادی هلال احمر در ٢ استان معین  اشاره کردو یاداور شد:امدادگران هلال احمر در پایگاه های امدادی لرستان و کرمانشاه به صورت ٢٤ ساعته نسبت به ارائه خدمات اقدام کردند.

وی درباره تعداد خدمات ارائه شده به زائران تصریح کرد: از ١٧ آبان ماه سال جاری تا هفته اول آذرماه ٦٦ هزار و ١٣٠ تن از زائران با مراجعه به پایگاه های امدادی از خدمات امدادی لازم بهره مند شدند.

49 هزار تن از هموطنان از خدمات سرپایی در ایام اربعین بهره مند شدند

فتحی تاکید کرد: ٤٩ هزار و ٩٨٠ تن از هموطنان در ایام اربعین  از خدمات اسکان اضطراری، تغذیه و خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند به علاوه ٣٤٢ تن از هموطنان به مراکز درمانی منتقل شدند. 

وی با تاکید بر اینکه ٥ بالگرد امدادی در ایام اربعین برای امدادرسانی به هموطنان در مناطق مرزی مستقر بود، اذعان کرد:طی مدت زمان ارائه خدمات امدادی ٨٨ سورتی پرواز انجام شد و طی آن ٧ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی و ١٦ تن از مصدومان در حوادث متعدد به مراکز درمانی منتقل شدند.

توزیع 2 میلیون قوطی کنسروجات در مسیر بررگشت در میان زائران

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقدامات این جمعیت برای  بازگشت زائران از عتبات عالیات نیز گفت: در مرز مهران 2 میلیون قوطی کنسروجات در میان زائران در مسیر بازشگت توزیع شد ب علاوه با برپایی 500 دستگاه چادر امدادی امکان اسکان اضطراری زائران فراهم شد که برای همین منظور 12 هزار تخته پتو نیز در میان زائران توزیع شد.

به گفته وی، طی ایام اربعین 555 عملیات امداد ونجات با بکار گیری 6 هزار و 950 نفر ساعت نیروی عملیاتی انجام داده شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز