خبرگزاری کار ایران

برای افزایش اشتغال‌زایی مددجویان تحت‌پوشش صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۹۰۹

معرفی مددجویان مستعد اشتغال و ارسال مشخصات آنان به موسسات کاریابی، با هماهنگی ادارات کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها و پرداخت حق الزحمه به کارگیری سهم کارجویی مددجویان از تعهدات کمیته امداد در این تفاهم نامه است.

به گزارش ایلنا، محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و عیسی منصوری، معاون توسعه ی کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی و بابک هاشمی پور رئیس کانون کارفرمایی انجمن های صنفی دفاتر کاریابی و مشاوره ی شغلی برای توانمندسازی، اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 این تفاهم نامه با هدف کمک به بکارگیری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با استفاده از ظرفیت های موجود در موسسات کاریابی غیر دولتی سراسر کشور به امضای طرفین رسیده است.

 موضوع تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی به منظور انجام اقدامات موثر با استفاده از حداکثر ظرفیت آنان و جلب همکاری سایر دستگاه‌ها و تشکل‌های رسمی مرتبط و دستیابی به اشتغال پایدار مددجویان مستعد اشتغال است.

 بر اساس این تفاهم‌نامه، کانون انجمن‌های صنفی متعهد شده‌است، نسبت به ارائه راهنمایی های لازم در زمینه فرصت شغلی در بازار کار متناسب، به کارگیری مددجویان جویای کار معرفی شده به موسسات کاریابی، انجام فرآیند کاریابی برای مددجویان ساکن در مناطق فاقد موسسه کاریابی، ارزیابی مستمر عملکرد انجمن های استانی، همکاری با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و واحدهای استانی این نهاد در اجرای فعالیت کاریابی، حفظ اسرار و اطلاعات افراد معرفی شده جهت انجام کاریابی از طرف کمیته امداد  و معرفی نماینده کانون در هر استان اقدام کند.

 همچنین معرفی مددجویان مستعد اشتغال و ارسال مشخصات آنان به موسسات کاریابی، با هماهنگی ادارات کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها و پرداخت حق الزحمه به کارگیری سهم کارجویی مددجویان از تعهدات کمیته امداد در این تفاهم نامه است.

 

 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این تفاهم نامه  متعهد به نظارت بر عملکرد کانون و موسسات کاریابی در جهت اجرای صحیح مفاد تفاهم نامه، در اختیار گذاشتن اطلاعات عملکرد موسسات کاریابی به کانون و کمیته امداد به منظور شناسایی موسسات کاریابی شده است.

 براساس این گزارش اجرای این تفاهم نامه برای مدت دو سال برنامه‌ریزی شده که در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز