خبرگزاری کار ایران

ترسیم نقشه راه اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی محیط زیست مقام معظم رهبری

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۷۵۹

کمیته مستقل محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست نظام توسط مقام معظم رهبری تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، سید محمد مجابی رئیس کمیته مستقل محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه با اشاره به روند شکل گیری این کمیته، گزارشی از اقدامات این کمیته ارائه داد.

مجابی ترسیم نقشه راه اجرایی شدن سیاست های ابلاغی محیط زیست مقام معظم رهبری برای قوای سه گانه را از جمله اولویت های این کمیته برشمرد و افزود: البته پیش نویس این نقشه توسط 16 دبیر کارگروه های زیرمجموعه کمیته مستقل محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه شده که به زودی برای روسای کارگروه ها ارسال و در نهایت پس از جمع بندی نظرات مطروحه، ارائه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به جایگاه نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: نظارت بر اساس شاخص ها صورت می گیرد و از این رو ضروری است ضمن بازنگری در شاخص های تعریف شده برای حوزه محیط زیست، به منظور انجام درست وظیفه خطیر نطارت، این شاخص ها به صورت کمی و کیفی تعریف شود.

به گفته وی، اعضای کمیته مستقل محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام می توانند با بومی سازی 17 شاخص و هدف جهانی برای توسعه پایدار SDG به تدوین بهتر کمی و کیفی شاخص ها برای ارزیابی بخش های مختلف در حوزه محیط زیست کمک کنند.

مجابی با اشاره به نقش اثرگذار سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت دهی به برنامه ششم توسعه و بودجه 96 در حوزه محیط زیست، گفت: همچنین این سیاست ها در تغییر نگاه و روند دیگر قوا به محیط زیست نیز بسیار تاثیرگذار بود تا جایی که به طور نمونه رئیس قوه مقننه به صراحت بر ضرورت استراحت مطلق و قطع کامل بهره برداری از جنگل های کشور تاکید کرد.

رئیس کمیته مستقل محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به رشد قابل توجه بودجه محیط زیست در دولت یازدهم به رغم محدودیت های اعتباری دولت، گفت: البته مضاف بر بودجه اختصاصی سازمان حفاظت محیط زیست، بسیاری از دستگاه ها دارای تکالیف محیط زیستی هستند که برای آن بودجه ای جداگانه دریافت می شود. به طور نمونه می توان به اجرای طرح آماک توسط وزارت نفت یا اصلاح الگوی مصرف انرژی توسط وزارت نیرو یا اصلاح و تغییر الگوی کشت و آبیاری توسط وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد.

وی اشاره ای هم به وضعیت شکننده محیط زیست کشور داشت و خاطرنشان کرد: هیچ فرصتی برای از دست دادن در حوزه محیط زیست باقی نمانده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز