خبرگزاری کار ایران

حافظی:

نباید عده‌ای فرصت‌طلب از منابع مردم سوءاستفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۹۴۶

عضو شورای شهر تهران گفت: نباید عده‌ای فرصت طلب تحت هر لوایی از جناح‌های چپ و راست به سیستم‌ها نفوذ و از نقاط ضعف نظارتی و منابع مردم سوءاستفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت الله حافظی در میزگرد جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با مفاسد اقتصادی در دانشگاه امیرکبیر با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو، گفت: جایی که آقایان احساس کنند، به نفع آنهاست، از نقطه نظرات رهبری استفاده می‌کنند و اگر به نفع آنها نباشد، کر و کور و ناشنوا می‌شوند. مسئولان باید بدانند که بر مردم نیستند؛ بلکه باید با مردم و برای مدرم  باشند.

وی افزود: نباید عده‌ای فرصت طلب تحت هر لوایی از جناح‌های چپ و راست به سیستم‌ها نفوذ و از نقاط ضعف نظارتی و منابع مردم سوءاستفاده کنند. جناح‌ها اگر پایش درون سازمانی داشته باشند، روز به روز ساختار ارتقا می‌یابد. مبارزه با مفاسد اقتصادی دردناک است، اما مسئولان باید بپذیرند چرا که باعث اعتماد مردم به نظام می‌شود.

حافظی درباره راهکار عملی برای مبارزه با فساد، گفت: کسی که در مقابله با فساد مقاومت می‌کند، ناخواسته خودش را در جای متهم قرار می‌دهد. در حالی که دستگاه‌ها باید شفاف باشند، موضوع دیگر  نظارت است که دستگاه‌های نظارتی باید ابزار لازم را در اختیار داشته باشد. زیرساخت‌ها باید به روز و به لحظه باشد تا بتوان تمام عملیات مالی مدیریت شهری را رصد کرد.

وی افزود: 6 ماهه اول در شورا وقتم صرف این شد که ببینم چه خبر است، 6 ماهه دوم وقتم صرف تذکرات شد. انعکاس مشکلات و  کنار زدن پرده‌ها و با ایجاد مطالبه عمومی، قطعا مسئولان کوتاه می‌آیند و رسیدگی می‌کنند. در 2 سال گذشته سعی کردم پرده‌ها را کنار بزنم.

حافطی ادامه داد: در موضوع املاک نجومی آقایان متخلفان را رها کردند به کسی که این انحراف را منعکس کرده پرداختند. در خصوص موضوع املاک نجومی، خطای اول در شورای دوم رخ داد، که چگونگی واگذاری‌ها را تصویب کرده است. در یکی از بندهای این قانون، تدوین دستورالعمل بر عهده شهردار است. در همین راستا شهردار اختیار 50 درصد تخفیف را در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه ها اجازه دارند، به تعاونی‌های خود تخفیف دهند.  منتها در موضوع املاک نجومی، انحرافی که هست، وجود افرادی است که خارج از شرکت تعاونی ملک گرفتند. حتی تعاونی‌هایی خارج از شهرداری ملک گرفتند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ابتدا تیم بازرسی در شورا مستقر شد و گزارش به دفتر شهردار داده و قرار شد، اعلام نظر شود؛ اینکه به چه نحوی گزارش خارج شده نمی‌دانیم و در نهایت گزارش از طریق یاشار سلطانی منتشر شد. نام 4 عضو شورا هم وجود داشت و روی این 4 نفر همه مسائل متمرکز شد.این 4 عضو ملکی را تحویل نگرفتند. به غیر از 1 نفر که قبل از اینکه عضو شورا شود، کارمند شهرداری بوده و طبق ضوابط ملک گرفته است، اما چون اسم این افراد در مکاتبات معرفی شده بودند، اسمشان در لیست هم بود.

وی افزود: ما انتظار داشتیم به اصل تخلف پرداخته شود. در قوه قضاییه فکر می‌کردند، جریان سازمان یافته است و حتی فکر کردند از خارج کشور مدیریت می‌شود و در نهایت چوبش را یاشار سلطانی خورد تا در نهایت فهمیدند که جریانی در کار نبوده است. از قوه قضاییه انتطار می‌رود،  متخلفان را شناسایی کند و برخورد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز