خبرگزاری کار ایران

ربیعی اعلام کرد:

ایجاد 13 هزار شغل برای معلولان در سال95 / تشکیل شورای عالی معلولان

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۶۲۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 13 هزار شغل برای معلولان در سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان با بیان اینکه این روز برای یادآوری آن است که آنچه شایسته معلولان است درباره آنان انجام شود، گفت: ما در این روز شاخص‌های انسانی جامعه‌مان را مرور می‌کنیم و اقداماتی را که توسط جامعه و دولت باید درباره معلولان انجام شود، بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معلولان در یک مربع با اضلاع دولت، نهادهای مردمی، خانواده معلول و خود معلول قرار داریم و ضروری است در این چارچوب برنامه خود را به پیش ببریم، ادامه داد: ما سعی کردیم موانع معلولان را از سر راه برداریم و مسائل درمانی آنان را تسهیل کنیم و در این راستا به تعدادی از نهادهای مردمی مجوز فعالیت دادیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه پیشگیری از معلولیت را در اولویت اقدامات خود در این حوزه قرار داده‌ایم اظهار کرد: در برخی استان‌ها غربالگری بینایی و شنوایی را 95 درصد پیش بردیم. همچنین در زمینه غربالگری ژنتیک اقدامات خوبی انجام دادیم و غربالگری آلزایمر را نیز به صورت پایلوت در تهران آغاز کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هنوز راه زیادی در پیش داریم اما جهت‌گیری را آغاز کردیم تا زندگی راحت‌تری را برای معلولان فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری 13 هزار شغل و در سال گذشته 25 هزار شغل را برای معلولان ایجاد کردیم و همچنین به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دستور دادم آموزش مهارت به معلولان را در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه ما دولت صورت مساله شما را پاک نکرده‌ایم بلکه آن را فهم کرده‌ایم، گفت: اگر نارسایی وجود دارد از دیگر سو درک مشکلات شما نیز وجود دارد چنانکه در لایحه‌ای که به مجلس فرستادیم خود را متعهد کردیم که حداقل دستمزد را به معلولان پرداخت کنیم.

وزیر کار با تاکید بر همسویی خوب وزارت تعاون و مجلس شورای اسلامی که خدمات بیشتری را برای جامعه هدف این وزارتخانه به ارمغان می‌آورد، عنوان کرد: ما مسائل را می‌بینیم و می‌فهمیم و برای حل مسائل شما سعی می‌کنیم هر روز بهتر از دیروز باشیم.

ربیعی همچنین در پایان از تشکیل شورای عالی معلولان به همت وزارت کار خبر داد.

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان سازمان متولی سیاست‌گذاری، نظارت و اجرای مسائل معلولان به تنهایی نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد و همکاری همه دستگاه‌ها و به ویژه ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های حامی حقوق معلولان می‌تواند شرایط بهتری را برای این گروه فراهم کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه اولویت سازمان بهزیستی مناسب‌سازی برای تردد آسان و حضور معلولان در فعالیت‌های اجتماعی است، ادامه داد: همچنین استانداردسازی معابر و اماکن و مناسب سازی خودروها و منازل معلولان توسط این سازمان پیگیری می‌شود و در جلسات شورای استاندارد سازی معابر و اماکن برای جانبازان و معلولان، اقدامات دستگاه‌های مربوطه در حوزه معلولان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال، مسکن و تجهیزات کمک توانبخشی معلولان از موضوعات مهمی است که باعث شکوفایی استعداد این گروه از جامعه می‌شود اظهار امیدواری کرد که این سازمان بتواند روز به روز شرایط بهتری را در راستای برخورداری معلولان از حقوق قانونی خود فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز