خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

سیستم پیشگیری قوی در سوئد وجود دارد

وزیر بهداشت گفت: دولت سوئد با مشارکت مردم و یکپارچکی حوزه سلامت، شرایط بهداشتی درمانی مطلوبی را برای مردمشان فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار وزیر بهداشت عمومی و ورزش و امضای تفاهم نامه همکاری‌های حوزه سلامت با این کشور در جمع خبرنگاران گفت: در سوئد اگر کسی بیمار شود هیچ دغدغه‌ای به جز بیماری و رنج آن ندارد و بیمه‌ها مردم را حمایت می‌کنند و سیستم پیشگیری قوی دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به این که بر خلاف کشور ما که درآمدمان متکی به فروش نفت است، گفت: در سوئد خدمات بهداشتی و درمانی از مالیاتی که مردم پرداخت می‌کنند، هزینه می‌شود و البته مردم هم مالیات را به خوبی پرداخت می‌کنند و رقم مالیات نیز بالاست بنابراین خدمات دهی دولت نیز بسیار مناسب است.

هاشمی با بیان این که در کشور سوئد نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز برقرار است، گفت: تعداد تخت بیمارستانی، پرستار و پزشک نیز مطابق استانداردهای بین المللی است و نظام سلامت این کشور  الگویی است که می‌تواند برای نظام سلامت ما تعریف شود.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به  نقش و اهمیت ورزش و تحرک بدنی در پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش وزن گفت: به همین دلیل است که در سوئد یک نفر مسئولیت وزارتخانه‌های بهداشت و ورزش را بر عهده دارد.

 

کد خبر : ۴۳۴۴۸۰