خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

اعتیاد، سرمایه‌های جامعه را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۴۱۰

معاون اول رئیس جمهور گفت: در اعتیاد تنها مصرف کننده نابود نمی‌شود و هر جامعه‌ای که با اعتیاد کنار بیاید؛ بستر آسیب‌های بحران‌زای دیگر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در همایش گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه جامعه ما منابع، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و سرمایه‌های مادی و معنوی زیادی در اختیار دارد و در مقابل با آسیب‌ها و تهدیداتی نیز روبرو است، گفت: فقر، حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و گسترش دامنه‌‌های آن،‌ فسادهای مالی، اجتماعی، اخلاقی و شکل‌گیری مناطق بحران‌زا از جمله آسیب‌های مهم اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب وزارت کشور تهیه گزارش وضعیت اجتماعی کشور است که به ما نشان می‌دهد نهادهای مدنی، دولت و همه ارکان حکومت باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس باشند.

جهانگیری با اشاره به برگزاری جلساتی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری گفت: این جلسات نشان دهنده عزم نظام در اهتمام ورزیدن به کاهش و حل بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی بود و آ‌نچه مکمل این رویکرد است حساسیت و مشارکت جامعه و شهروندان در حوزه مسائل اجتماعی است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قوام جامعه در گرو پایداری و سلامت نهادهای اصلی جامعه است، اظهار کرد: خانواده سالم و حساس، نهادهای مدنی و شبکه‌های اجتماعی مستحکم راه را بر هر آسیبی در جامعه می‌بندند و دستگاه‌های رسمی را وادار می‌کند که در تصمیم‌گیری و برخورد با این مسائل چابک عمل کند.

وی عنوان کرد:  هیچ سرمایه‌ای به اندازه سرمایه اجتماعی برای کشور موثر نیست و مشارکت اجتماعی با دولت در مسیر کنترل، کاهش و مهار مواد مخدر به صورت جدی نیازمند مردم است.

جهانگیری با تاکید بر ضرورت تصویرسازی دقیق از ابعاد و حجم آسیب‌های اجتماعی به دور از سیاه‌نمایی و افراط بیان کرد: با ارائه تصویر دقیق، حساسیت جامعه، مردم و مسئولان نسبت به این موضوع برانگیخته می‌شود و با ورود به این گفتمان و اتخاذ رویکرد یکپارچه و فراگیر مبارزه با اعتیاد و کنترل و کاهش آن مورد توجه و اقدام جدی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت مسائل اجتماعی را بر عهده دارد و شورای اجتماعی در کشور نیز شکل گرفته است که ریاست آن با رئیس جمهور و نائب رئیس آن وزیر کشور است، افزود: در بند 57 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه برای مبارزه با مواد مخدر در خصوص کاهش اعتیاد با عدد و رقم برنامه‌ریزی شده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در اعتیاد تنها مصرف کننده نابود نمی‌شود و سرمایه‌های جامعه نیز تهدید می‌شوند، ‌خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که با اعتیاد کنار بیاید؛ بستر آسیب‌های بحران‌زای دیگر می‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: با بلای خانمانسوز اعتیاد نمی‌توان به تنهایی و در غیاب مردم مبارزه کرد بلکه مبارزه مردم با این پدیده ضروری است، لذا رویکرد دولت برای حل آسیب‌های اجتماعی کمک گرفتن از مردم و افزایش مشارکت‌های اجتماعی در جهت افزایش امید به آینده، عشق به یکدیگر و ... است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اقتصاد شکوفا و توسعه هر کشور سرمایه انسانی توانمند و متفکر است، خاطرنشان کرد: وضیعت ملی از هر نوعی که باشند با ظرفیت‌های کشور قابل حل هستند و این موضوع اجماع ملی است. 

جهانگیری با تاکید بر ضرورت برخوردهای غیرسلیقه‌ای و غیرجناحی در چارچوب مصالح ملی کشور گفت: برخورد جناحی با مسائل کشور می‌تواند تبدیل به یک تهدید بزرگ برای جامعه و منافع ملی کشور شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز