خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

کمک بیش از ۲۲ میلیارد ریالی خیران تهرانی به مراکز نیکوکاری

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۸۵۳

خیران تهرانی بیش از ۲۲ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه خیران تهرانی بیش از ۲۲ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند، گفت: طی این مدت حدود ۱۳ هزار نیازمند از مراکز نیکوکاری استان خدمت دریافت کرده اند.

وی به ایجاد ۱۰مرکز نیکوکاری جدید اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۳۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران فعال است و تا پایان امسال این تعداد افزایش خواهد یافت. از مهم ترین برنامه های کاری مرکز نیکوکاری واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، استفاده از حضور و تخصص مردم و عمومی شدن حمایت های اجتماعی است.

ولیئی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری تلاش می‌کنند تا به خانواده های نیازمند شناسایی شده در حوزه فعالیت‌های خود کمک رسانی کنند، مطرح کرد: بیش از چهار هزار و ۷۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد و بیش از دو هزار و ۶۰۰ خانوار نیازمند در حوزه فعالیت‌های مراکزنیکوکاری قرار گرفته‌اند که خدمات مختلف حمایتی به آنان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اعلام اینکه ۱۲۹ هیات عامل نیز با مراکزنیکوکاری همکاری مستمر دارند، بیان کرد: هر مرکز نیکوکاری دارای یک هیأت امنای مستقل است که یک نفر به‌عنوان رئیس و یک نفر نیز به‌عنوان مسئول اجرایی توسط هیأت امنا انتخاب می‌شود.هیات عامل مراکزنیکوکاری از بین هیات امنای مساجد، ائمه جماعات و معتمدان محلی تشکیل می‌شوند که داوطلبانه با این مراکز همکاری می‌کنند.

ولیئی با تأکید بر اینکه مراکز نیکوکاری پیشخوان کمک‌رسانی در بحث فقرزدایی و حمایت از محرومان و مستضعفان است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیران، ائمه جماعت و نیکوکاران از مهم‌ترین اهداف در این مراکز محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز