خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با نجار مطرح شد؛

آخرین وضعیت قطع آب؛ برق و گاز در مازندران/توزیع نفت در برخی استان‌ها/آماده‌باش مدیریت بحران

رییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه برق و آب در مازندران وصل شده و گاز نیز در حال وصل شدن است، گفت: 11 و 3 دهم میلیون متر مکعب گاز از گیلان و 3 میلیون متر مکعب گاز از گلستان صرفه‌جویی شد و به سهم مازنداران اضافه شده است و استاندار نیز در آخرین تماس اعلام کرد که شرایط در استان به سمت بهبود است.

اسماعیل نجار (معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین استان مازندران که از شب گذشته به علت بارش برف با قطعی گاز، آب و برق رو به رو شده است، اظهار داشت: استان‌های شمالی از روز گذشته با افت فشار گاز رو به رو بودند و در برخی مناطق گاز و برق و به دنبال آن آب شرب با قطعی مواجه شد. در این راستا تمهیداتی اندیشیده شد. قطع مصارف پرمصرف مثل نیروگاه و کارخانه سیمان و تعطیلی بخشی از ادارات استان که کمتر نیاز به حضورشان بوده، اقداماتی بوده که انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برق و آب در مازندران وصل شده و گاز نیز در حال وصل شدن است، گفت: ضمن اینکه ۱۱ و ۳ دهم میلیون متر مکعب گاز از گیلان و ۳ میلیون متر مکعب گاز از گلستان صرفه‌جویی شد و به سهم مازنداران اضافه شده است. در آخرین تماسی که داشتیم آقای استاندار نیز اعلام کردند که شرایط در استان به سمت بهبود است.

رییس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: در برخی استان‌ها ازجمله مازندران و کردستان (مریوان) بین مردم نفت توزیع شده اما بسیاری از افرادی که وسایل نفتی خود را جمع کرده بودند؛ با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

نجار با تاکید بر اینکه مردم باید نهایت صرفه‌جویی را در سطح کشور داشته باشند تا مناطقی که سرد می‌شود دچار مشکل نشوند، از آماده‌باش مدیریت بحران در استان‌های درگیر در برف و کولاک خبر داد.

کد خبر : ۴۳۱۹۱۹