خبرگزاری کار ایران

فعالیت‌های پژوهشی مهمترین اولویت در پایگاه میراث فرهنگی توس

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس فعالیت‌های پژوهشی را مهمترین اولویت پایگاه دانست و گفت: پژوهش در پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس فقط به آرامگاه فردوسی معطوف نمی شود و هدف ما آموزش صحیح به دانشجویان و انطباق وهمسویی دانشگاه‌ها با میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بخصوص پایگاه توس است.

به گزارش ایلنا، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس، «احسان زهره وندی»، مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس با تبریک هفته پژوهش گفت: توسعه پژوهش و بومی سازی آن از مهمترین راهکارهای جهش علمی و فرهنگی کشور است و پیشرفت هر جامعه با پژوهش و تولید علم صورت می پذیرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که پیشرفت و عزت کشور در گرو تلاش در زمینه پژوهش است عنوان کرد: فعالیت های پژوهشی در حوزه های آثار باقیمانده از گذشتگان،مردم شناسی، زبان و گویش، باستان شناسی ، فلسفه،ادبیات و علوم انسانی،تاریخ و موضوعات مرتبط با مشاهیر و مفاخر توس در دستور کار جدی این پایگاه است.

وی اضافه کرد: پژوهش در حوزه مشاهیر و مفاخر توس باعث آشنایی جوانان با میراث فرهنگی ایران شده و این سپری قدرتمند در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

احسان زهره وندی با بیان اینکه فعالیت پایگاه میراث فرهنگی توس منحصر به موضوع خاصی نیست افزود: کلیه امور میراث فرهنگی از جمله پژوهش، حفاظت، معرفی و آموزش،فرهنگ و گردشگری نیز در این پایگاه انجام می شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس با اشاره به جلسات کاربردی با دانشگاه‌ها تصریح کرد: هدف ما آموزش صحیح به دانشجویان و انطباق و همسویی دانشگاهها با میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بخصوص پایگاه توس است.و در این راستا این پایگاه آمادگی دارد با کلیه دانشگاهها و مراکز علمی در جهت کاربردی کردن پژوهش همکاری کند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در زمینه پژوهش در توس،عدم فراگیری کاربردی پژوهش در میان جوانان و دانشجویان در این حوزه است و بیشتر تحقیقات صرفا توصیفی و گزارشی است.

احسان زهره وندی تصریح کرد: پژوهش در پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس فقط به آرامگاه فردوسی معطوف نمی شود بلکه طبق سیاست های سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور، این پایگاه باید تمام حوزه توس را بررسی کند.

وی با اشاره به بررسی های باستان شناسی،بررسی های حوزه مرمت و آسیب شناسی، مستند نگاری،فتوگرافی،اسکن لیزری و بررسی های ژئوفیزیک منطقه توس به افزایش فعالیت های پژوهشی در پایگاه میراث فرهنگی توس تاکید کرد.

احسان زهره وندی در انتها گفت: پژوهش زیربنای اقتصاد مقاومتی است و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

کد خبر : ۴۲۹۶۰۰