خبرگزاری کار ایران

سرخو:

شهرداری به تعهدات خود درباره کاهش آلودگی هوا عمل نکرده است

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۱۴۱

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: شهرداری به تعهدات خود در حوزه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: هفت سال است که این پدیده در آذرماه و پیش از شروع بارندگی‌ها ایجاد می‌شود و همه را دچار هیجان می‌کند و بعد فراموش می‌شود.

وی ادامه داد: شهردار تهران همه‌ساله در این ایام می‌گوید؛ کار را به من بسپارید تا آن را حل کنم و مشخص نیست؛ چه کسی باید این مسئولیت را به وی واگذار کند.

سرخو ادامه داد: اگر منظور شهردار تهران شورای شهر است باید گفت؛ شورای شهر طی برنامه پنج‌ساله تعهداتی را در حوزه مترو برعهده شهرداری گذاشته است که همچنان 30 کیلومتر از این برنامه عقب هستیم. همچنین قرار بوده چهارصد اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوس‌رانی تهران اضافه شود و تعداد اتوبوس‌های عادی نیز تا آخر برنامه به هفت هزار و 800 دستگاه برسد و سالانه 1500 دستگاه نوسازی شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه یکی از مصوبات شورای شهر نوسازی ناوگان مینی‌بوسی شهر بود که تاکنون اقدامات در این زمینه صفر بوده است، اظهار کرد: بنا بود تا پایان برنامه پنج‌ساله پنج هزار دستگاه اتوبوس به فیلتر جذب دوده مجهز شوند که تنها 9 دستگاه آن هم به صورت آزمایشی مجهز به این فیلترها شده‌اند که این موضوع می‌تواند به آلودگی هوا منجر شود.

وی افزود: همچنین مصوب شد؛ شهرداری تهران سالانه 15 هزار و 600 تاکسی را مجهز به کاتالیست کند که تاکنون تنها 6 هزار و 800 دستگاه تاکسی مجهز به کاتالیست شده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به در دستور کار قرار داشتن جایگزینی خودروهای هیبریدی به جای خودروهای بنزینی گفت: تاکنون تنها 1200 خودروی هیبریدی آن هم با کمک مجموعه‌های خارج از شهرداری جایگزین خودروهای بنزینی شده است. همچنین قرار بود؛ سالانه 10 هزار موتورسیکلت برقی جایگزین موتورسیکلت‌های موجود شوند که به دلیل اعمال سلیقه و سپردن کار به نیروی انسانی مطالعاتی به جای افراد اجرای مسئولان به سراغ مدل‌های 14 میلیون تومانی رفتند که شهروندان علاقه‌ای به خرید آنها ندارند.

وی ضمن درخواست از دولت برای کمک به نوسازی اتوبوس‌های تهران گفت:‌ اتوبوس‌های برقی، خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی باید اجرایی شوند تا یارانه آنها پرداخت شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر خاطرنشان کرد: هیچ نهادی به اندازه شورای شهر به سلامت شهروندان توجه نمی‌کند و مصوبات شورای چهارم شاهد این مدعا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز