خبرگزاری کار ایران

در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران برای روز سه‌شنبه مصوب شد؛

افزایش ساعات طرح ترافیک و زوج و فرد تا ساعت 19

استانداری تهران گفت: برخورد بازدارنده و جریمه رانندگان متخلف از سوی پلیس به ویژه در روزهای آلودگی هوا در تهران اهمیت دارد.

به گزارش ایلنا، سیدحسین هاشمی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با انتقاد از عدم برخورد قاطع پلیس راهنمایی و رانندگی با رانندگان متخلفی که بدون مجوز وارد محدوده طرح می‌شوند گفت:  برخورد بازدارنده و جریمه رانندگان متخلف از سوی پلیس به ویژه در روزهای آلودگی هوا در تهران اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه موضوعات کارشناسی و تخصصی جلسات کمیته اضطرار باید با دقت اطلاع رسانی شود گفت:‌ مطبوعات و رسانه ها در نظر داشته باشند که ما مسئولان نسبت به سلامت مردم و شهروندان حساس هستیم و خود و خانواده ما نیز در کنار شهروندان زندگی می کنیم و نباید نگرانی غیر ضروری در میان مردم ایجاد کرد.

استاندار تهران به بهبود کیفیت سوخت و فعالیت صنایع اشاره کرد و افزود: خروج 100هزار تاکسی  فرسوده و خودروهای از رده خارج در دستور کار قرار دارد و با این وضعیت همچنان راضی نیستیم و خود شهروندان هم مراعات کنند و به شکل تک سرنشین و در موارد غیر ضروری وارد خیابان نشوند.

براساس مصوبه امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران،همه مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی پایتخت و شهرستان های استان به جز فیروزکوه، پردیس و دماوند فردا (سه شنبه) تعطیل هستند.

همچنین روز سه شنبه زمان طرح ترافیک و زوج و فرد تا ساعت 19 افزایش می یابد.

 ناصر مهردادی مدیرکل محیط زیست استان تهران در این جلسه گفت: ایستگاه های فرمانداری شهرری با میانگین غلظت آلایندگی 199، پارک شکوفه (منطقه 14) با 178، تربیت مدرس(منطقه 6) با 177 و شهرداری منطقه 4 با 168 از جمله آلوده ترین نقاط شهر تهران هستند.

به گفته وی میانگین شاخص آلایندگی تمام ایستگاه های سنجش تهران 155 است.

براساس اعلام هواشناسی از امشب با وزش باد در تهران مواجه خواهیم شد و از میزان آلایندگی کاسته خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۸۹۳۳