خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

امنیت روانی، اجتماعی و اخلاقی نیاز جامعه امروز ایران است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سعی کرده با رفتارهای خود آرامش و رفتار مسئولانه را به جامعه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در نخستین همایش نشان مسئولیت اجتماعی ایران با بیان اینکه از زمان تشکیل دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه شد که جامعه چه نیازهای اجتماعی و فرهنگی دارد و نقاط ضعف آن در سال‌های قبل چه بوده، گفت: همیشه این موضوع مورد توجه بوده که می‌شود کسری رشد را جبران کرد؛ تورم را پایین آورد رشد و توسعه اقتصادی را دوباره برپا کرد اما آنجا که جامعه آسیب دیده؛ کار دشوار است و حرکت جمعی برای احیای جامعه تلاش زیادی می‌برد.

وی ادامه داد: آسیب‌های بزرگی که جامعه ما دیده است دلیل عدم رفتارهای مسئولانه و عدم توجه به آینده ایران و نسل‌های آینده است و از سوی دیگر ناشی از رفتارهایی است که تنها به کوتاه مدت توجه کردند که این موضوع باعث ایجاد رفتارهای غیرمسولانه شد.

ربیعی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خیر عمومی را دنبال می‌کند؛ اظهار کرد: امروز به سه بعد از سلامت نیاز داریم سلامت و امنیت روانی، سلامت و امنیت اجتماعی و سلامت و اخلاق که این سه پدیده بیش از هر چیز مورد نیاز جامعه امروز است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باید امید و نشاط را در جامعه ترویج داده به نحوی که مردم با اطمینان از فردای بهتر روزگار خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه دولت، مردم و نهادهای اجتماعی در این زمینه نقش دارند، عنوان کرد: شیوه همکاری این سه موضوع بزرگی است که به ما کمک می‌کند و تلاش دولت در کنار تلاش نهادهای اجتماعی و آحاد جامعه، شرایط جامعه را برای بهتر زیستن فراهم می‌کند لذا ضروری است سند مسئولیت اجتماعی نهایی شده و دولت نیز برای تسهیل‌گری و حمایت از گسترش مشارکت مردم در خیر جمعی تلاش می‌کند.

ربیعی تصریح کرد: دولت برای ایجاد آرامش در جامعه تلاش کرده و با رفتارهای خود سعی دارد آرامش و رفتارهای مسئولانه به جامعه بازگرداند لذا گسترش خیر جمعی و نهادها و سمن‌های مرتبط با خیر جمعی از جمله مسئولیت‌هایی است که دولت دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به دولت روحانی را دولت فروتن لقب داده‌اند که داشته‌ها و نداشته‌های خود را با مردم در میان می‌گذارد، گفت: دولت خیر جامعه را می‌خواهد و برای مقابله با ناسالمی‌ها و رفع فقر و نابرابری رفتاری مسئولانه می‌کند. دولت امروز به دنبال احیای نهادهای مدنی و ریشه‌یابی رفتارهای مغفول مانده در خیر جمعی است.

وزیر رفاه تعاون تاکید کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا هر ایرانی خود را در برابر همه ایرانیان مسئول بداند و امیدواریم با کمک دولت و رئیس جمهور جامعه‌ای پر از امید را برای نسل‌های آینده رقم بزنیم.

کد خبر : ۴۲۸۷۷۱