خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تهران در غرفه ایلنا:

جمع‌آوری معتادان در سامان‌سراهای موقت نیازمند تغییر قوانین است/لزوم برخورد قضایی با متکدیان حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۳۱۶

سید شهاب الدین چاوشی با حضور در بیست و دومین نمایشگاه‌ مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه خبرگزاری کار ایران «ایلنا» بازدید کرد.

سید شهاب‌الدین چاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: براساس مصوبه شورای اجتماعی کشور مسئولیت جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر برعهده شهرداری است که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها همکاری دارند. قرارگاه اجتماعی مقابله با آسیب‌های اجتماعی حسب مصوبه شورای اجتماعی کشور پس از گذشت یک سال با همکاری شهرداری تهران افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه تکدی‌گری جرم مشهود است و پلیس به عنوان برخورد با جرم مشهود باید متکدیان را با کمک شهرداری‌ها جمع‌آوری و تحویل مراکز معین شده قرار دهد، گفت: افراد درمانده باید تحت پوشش فعالیت‌های حمایتی بروند و افراد حرفه‌ای نیز متناسب با شرایط‌شان توسط دستگاه قضایی تحت پیگیری و مجازات قانونی قرار گیرند.

معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران اضافه کرد: مهمتر از همه فرهنگ‌سازی در میان جامعه است که مردم باید برای پاکسازی چهره شهر که همه روزه در معرض دید عموم هستند و چهره جمهوری اسلامی را زشت جلوه می‌دهند؛ کمک کنند و از همراهی و دلسوزی به افراد متکدی که برای خود حرفه بی‌دردسری را انتخاب کرده‌اند، خودداری کنند.

وی ادامه داد: سال‌هاست این پدیده زشت در تبریز از میان رفته و آنها به گدا پول نمی‌دهند، اما انجمن‌های خیریه به صورت هدفدار نیازمندان را تحت پوشش قرار می‌دهند؛ این الگوی موفق باید در استان تهران عملیاتی شود.

چاوشی با بیان اینکه بخشی از متکدیان ولگردان و معتادانی هستند که روند جمع‌آوری آنها در ماه‌های گذشته قابل قبول بوده است، گفت: حتی وجود یک متکدی و معتاد در شهر برای مردم ما قابل قبول نیست، کشوری که امن‌ترین منطقه دنیاست نمی‌تواند؛ در مقابل لااوبالی‌گری عده‌ای بی‌مسئولیت و احیاناً سازمان‌دهی شده به عنوان متکدی بی‌تفاوت باشد.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار تهران در ادامه عنوان کرد: اقدامات انجام شده در سطح استان تهران هرچند با توجه به مشکلات کمبودهای اعتباری قابل قبول بوده، اما کافی نیست و ماموران شهرداری و پلیس باید در هر نقطه از شهر نسبت به این پدیده شوم حساسیت نشان دهند.

چاوشی با تاکید براینکه متکدیان غیرحرفه‌ای و نیازمند را بهزیستی و کمیته امداد باید تحت پوشش قرار دهد، افزود: به ستاد فوریت‌های اجتماعی هشدار داده‌ایم که خیابان‌ها و میادین باید از وجود افراد ولگرد و معتاد پاکسازی شود. البته اقدام عملی و همه‌جانبه در چارچوب قانون با هماهنگی همه دستگاه‌ها با استانداری امکانپذیر خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که مشکل متکدیانی که جمع‌آوری و در سامان‌سراها به طور موقت اداره می‌شوند باید به لحاظ قانونی حل‌وفصل شود و چه بسا نیازمند تغییر قوانین در این رابطه باشیم، گفت: تکلیف قانونی شهرداری‌ها درباره جمع‌آوری متکدیان از سال 1334 تاکنون به قوت خود باقی است و البته شگردها و روش‌های جدید متکدیان حرفه‌ای مقررات خاص خود را در برخورد قضایی با آنها می‌طلبد که امیدواریم کمیسیون اجتماعی مجلس در اصلاح قوانین مربوطه همت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز