خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران در غرفه ایلنا؛

فعال شدن 900 کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل تا شب عید/متکدیان خارجی به کشورشان بازگردانده می‌شوند

فرماندار تهران در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه ایلنا بازدید کرد.

عیسی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ایجاد اشتغال از موارد مورد تاکید دولت است؛ بعد از برجام همه تلاش به این سمت پیش می‌رود که اشتعال را افزایش و بیکاری را کاهش دهیم. وقتی اشتعال ایجاد شود؛ درآمد هم ایجاد می‌شود. کاری که دولت دنبال می‌کند؛ این است که کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل را فعال کند و همچنین کارخانه‌هایی که با ظرفیت پایین کار می‌کنند را فعال کند.

وی افزود: در این چرخه با فعال شدن کارخانه‌ها دو کار انجام شود؛ یکی تولید افزایش یابد و دیگری ظرفیت‌های خالی کارخانه‌های موجود تکمیل می‌شود.

وی با اعلام اینکه 900 کارخانه تا عید باید فعال شود، خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت کارخانه‌ها بین فرمانداری‌ها تقسیم شده و مشکلاتشان یکی پس از دیگری در حال پیگیری است.

فرماندار تهران با اشاره به وام‌های روستایی گفت: هر استانی وام روستایی را با بهره بسیار پایین که توسط معاونت روستایی و همچنان ستاد اجرایی فرمان امام در نظر گرفته شده، دریافت می‌کنند. با این اقدام می‌خواهیم؛ کارخانه‌ها در روستاها فعال شوند. من فکر می‌کنم که این فعالیت‌ها تا پایان دولت یازدهم انجام می‌شود و در دولت دولت دوازدهم تداوم می‌یابد.

وی تاکید کرد: تا پایان دولت یازدهم کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، کارخانه‌هایی که موانع تولید دارد و کارخانه‌های مادر فعال خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که هفته گذشته مجتمع فوریت‌های اجتماعی در شهرداری افتتاح شده است، گفت: امیدوارم تا پایان سال بتوانیم تهران را کاملا پاکسازی کنیم. تاکنون بیش از 6 هزار معتاد از سطح شهر جمع‌آوری شده‌است.

فرماندار تهران با اعلام اینکه نزدیک به 3 هزار کودک کار زیر 15 سال توسط بهزیستی شناسایی شدند، گفت: کار جمع‌آوری در بخش کودکان بسیار سخت است و واقعا جدا کردن کودک از خانواده آسیب‌های زیادی دارد. تمام تلاش مددکاران ما در بهزیستی این است که آسیبی به آنها وارد نشود. تلاش این است؛ اگر خانواده نیازی دارد، حداقل‌ نیازها از طریق کمیته امداد و بهزیستی تامین شود.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف متکدیان اتباع بیگانه در کشور چیست؟ گفت: فعلا با خانواده‌ها باید تکلیف‌شان روشن شود، اما تلاش این است که به کشور خودشان بازگردند.

کد خبر : ۴۲۷۲۷۶