خبرگزاری کار ایران

سرخو خبر داد:

کاهش ترافیک کریدور شرقی –غربی با بهره برداری از خطوط 6 و 7

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۳۲۳

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل بودجه بندی برای جبران عقب ماندگی متروی تهران می بایست تمهیدات لازم برای آغاز عملیات اجرایی خط 8 مترو اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو در سیصد وسومین جلسه شورا با اشاره به لزوم 7 ساله بودن برنامه سوم شهرداری تهران گفت: در حال حاضر مقدمات برنامه سوم شهرداری تهران در حال تدوین است که امسال بخشی از آن آماده می‌شود.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه سال هدف طرح جامع 1404 بوده است بهتر است برنامه سوم به جای 5 ساله بودن 7 ساله دیده شود تا اهداف طرح جامع به طور کامل محقق شود.

سرخو همچنین بر لزوم تسریع در راه اندازی خطوط مترو تهران گفت : با توجه به برنامه دوم 5 ساله شهرداری تهران می بایست سال گذشته خط 7 و امسال خط 6 به بهره برداری می رسیدند که با روند فعلی ما از برنامه عقب هستیم .

وی ادامه داد : در بازدید که از کارگاه های خط 6 مترو داشتم خوشبختانه فعالیت 24 ساعته در کارگاه حاکم است و ما امیدواریم تا پایان سال جاری بخشی از خط 7 و بخشی از خط 6 به بهره برداری برسد که در صورت راه اندازی خطوط اتوبوسرانی در کریدور شرقی – غربی تهران شاهد کاهش ترافیک این کریدور خواهیم بود .

سرخو خاطر نشان ساخت :درحین بازدید از خط 6 مترو پیمانکاران تجهیزاتی برای اسکن تاسیسات زیر سطحی به کار گرفته بودند که گرچه کامل نیست اما جای خوشحالی دارد .

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : با توجه به اسکن فضای زیر سطحی و نیز پاسخ دستگاه های مسئول باید منتظر تهیه نقشه تاسیسات زیر سطحی شهر تهران باشیم.

سرخو همچنین خطاب به اعضای شورا گفت : در حال حاضر فصل بودجه ریزی فرا رسیده و ما برای جبران عقب ماندگی مترو می بایست هر چه سریعتر عملیات اجرایی خط 8 مترو را فراهم نماییم . این خط جز خطوط متروی شهر تهران بوده که در برنامه جامع حمل و نقل و ترافیک نیز دیده شده و ما امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی این خط تا پایان سال 97 شاهد بهره برداری از آن باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز