خبرگزاری کار ایران

میرزابیگی در نشست خبری:

حداقل حقوق نیروی لیسانس پرستاری باید 2 میلیون و 70 هزار تومان باشد

نشست خبری محمد میرزابیگی (معاون پرستاری وزارت بهداشت) همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در غرفه روابط عمومی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد میرزابیگی با اشاره به اینکه حدود 24 بخشنامه و دستورالعمل در حوزه پرستاری در طول  3 سال گذشته به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده و بخشی در حال اجراست، اظهار داشت: در حوزه نیروی انسانی 16 هزار پرستار در طرح تحول سلامت گرفتیم و با کمک خرید خدمت نیروها، اضافه کردن نیروهای طرح و موقت و  همچنین بهره‌گیری از دانشجویان پرستاری این نیروها مورد استفاده قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه یک نیروی لیسانس پرستاری شرکتی حداقل دریافتی باید دو میلیون و 70 هزار تومان باشد، ادامه داد: برای ترمیم دراز مدت بحث پرستاری افزایش ظرفیت دانشکده‌های پرستاری را درنظر داریم، البته ظرفیت‌های پرستاری را از دو سال قبل افزایش داده‌ایم.

میرزابیگی اضافه کرد: بخشنامه‌ای مبنی بر بالینی‌سازی پرستاران و همچنین جذب هیات علمی اعضای بالینی بود. در حوزه آموزش بحث زیاد کردن نیروی کارشناسی ارشد، باز کردن راه مدیریت برای ادامه تحصیل پرستاران، تصویب دوره‌های کوتاه مدت از لیسانس به فوق لیسانس که مطرح بود که به سازمان نظام پرستاری سپردیم.

وی با اشاره به نظام پرداختی پرستاران گفت: حقوق پرستاران مانند همه کارکنان دولت است، بنابرین تبدیل وضعیت پرستاران بهتر می‌شود، درباره سختی کار، نوبت کاری و بسیاری از مسایل حقوق و دستمزد از طریق دولت صورت می‌گیرد.

میرزابیگی در ادامه خاطرنشان کرد: نظام پرداخت یکی از 24 برنامه پرستاری بود، همچنین در بحث  کارانه‌ها تغییرات مثبتی صورت پذیرفته ولی یک اشکال بزرگ وجود دارد و آن بحث عقب ماندگی است؛ سازمان‌های بیمه‌گر  به مدت 5 تا 12 ماه است که بدهی‌های خود در بیمارستان‌ها را پرداخت نکردند که البته تاخیر یک تا سه ماهه پذیرفتنی است ولی بیش از سه ماه توجیه ندارد.

میرزابیگی با بیان این مطلب که دو خواهش از پرستاران دارم، خاطرنشان کرد: برای اجرای بخشنامه‌ها پرستاران نظارت و همراهی داشته باشند. همچنین خواستار این هستیم که در تعامل با نهادهای پرستاری از ظرفیت‌های همه آنها بهره‌مند شویم.

کد خبر : ۴۲۶۲۰۱