خبرگزاری کار ایران

سرخو تاکید کرد:

لزوم رسیدگی به وضعیت دریاچه خلیج‌فارس

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۰۴۹

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت: وضعیت دریاچه خلیج فارس نیازمند رسیدگی و انجام اقداماتی در راستای ایجاد فضایی بهتر برای شهروندان و گردشگران است.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو در سیصد و یکمین جلسه شورا در خصوص وضعیت دریاچه خلیج فارس با بیان مناسب بودن فضای تفریحی دریاچه و استقبال مردم از این فضا به نواقصی که در این دریاچه وجود دارد اشاره کرد و گفت: اگر لایروبی سالانه کف دریاچه مکانیزه انجام نشود به یک معضل تبدیل می شود و همچنین با تکمیل نبودن چراغ های محیط پیرامون دریاچه در برخی از قسمت ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی همچنین افزود: ایجاد حفاظ در ضلع غربی و شمالی دریاچه و نصب دوربین مداربسته در رینگ پیرامون دریاچه امکان کنترل ها را قوی تر می کند.

سرخو با ابراز نگرانی از اقامت شبانه کارگران اتباع خارجی خواستار ممانعت از اقامت کارگران در اتاقک هایی که در پیرامون دریاچه وجود دارد شد و پیشنهادی درخصوص پیش بینی کمپ کارگری در خارج از محوطه دریاچه به این منظور داد.

رییس کمیته حمل و نقل شورا تصریح کرد: بهره برداری کامل از محیط پیرامونی و جزایر دریاچه به منظور کسب درآمد پایدار برای شهرداری یا سازمان بازنشستگی ، ایجاد فضاهای تفریحی، فرهنگی، تجاری با طبقات و ارتفاع کوتاه و نیز فعال سازی اسکله ها و تبلیغ و ترویج رستوران هایی با غذای های سالم دریایی برای شهروندان و سالمندانی که پیاده روی می کند می تواند از اقداماتی باشد که در جهت بهسازی فضای دریاچه به کار گرفته شود.

سرخو ادامه داد: افزایش تابلوهای هشدار دهنده و تذکرات که در سطح فضای سبز اطراف دریاچه خیلی محدود است ، افزایش تعداد آلاچیق ها به منظور رفاه خانواده‌ها، افزایش سطل زباله در پیرامون دریاچه و نیز افزایش درخت کاری در محیط پیرامون دریاچه که در آینده به فضای جنگلی دریاچه ای تبدیل شود از دیگر اقدامات برای ایجاد فضایی مناسب در دریاچه خلیج فارس خواهد شد.

هوادهی آب دریاچه با نصب فواره های متعدد در محیط پیرامونی دریاچه و نصب فواره بزرگ در در داخل دریاچه از دیگر خواسته های سرخو بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز