خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

عدم بکارگیری معلولان در آموزش و پرورش ارتباطی با دانشگاه فرهنگیان ندارد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: تصمیم‌گیری در مورد اینکه افراد با شرایط خاص و معلولیت نمی‌توانند وارد حرفه معلمی شوند، به آموزش و پرورش مربوط است.

به گزارش ایلنا، محمود مهر محمدی  در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر جلوگیری از ادامه تحصیل و پذیرش افراد دارای ۳۰ بیماری و معلولیت از تحصیل و اشتغال در این دانشگاه، گفت: به دلیل آنکه این قضیه ربطی به ما ندارد بهتر است وارد این قضیه نشویم وباید از آموزش و پرورش در این مورد سوال شود که چرا افراد با شرایطی نمی‌توانند وارد حرفه معلمی شوند.

وی با اشاره به اینکه حتی ابلاغ این قضیه از آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان ربطی به ما ندارد، افزود: نهایتا کسانی که شرایط مقرر در قانون برای ورود به حرفه معلمی را برخوردار هستند به ما معرفی و پذیرش می‌شوند.

مهرمحمدی در پایان اظهار داشت: کار ما از بعد پذیرش متقاضیان آغاز می‌شود که به آن‌ها آموزش دهیم و لذا اینکه پذیرفته شدگان با چه ضوابطی گزینش می‌شوند و چه قوانین و مقرراتی اعمال می‌شود کار دانشگاه نیست بلکه کار دانشگاه تربیت معلم است و تصمیم گیری در این موارد با قانون است و مجری قانون هم وزارت آموزش و پرورش که باید در این خصوص توضیح دهند.

کد خبر : ۴۲۳۵۶۳