خبرگزاری کار ایران

قائم‌‌مقام معاون اجتماعی قوه‌قضائیه مطرح کرد:

امنیت‌ اجتماعی یکی از مطالبات رهبری از قوه‌قضائیه است

قائم‌مقام معاون اجتماعی قوه‌قضائیه گفت: امنیت اجتماعی یکی از مطالبات رهبری از مدیریت قوه قضائیه بود.

به گزارش ایلنا، مهدی امیری ‌اصفهانی در نشست روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و دادگاه‌های عمومی بخش مازندران که با حضور رییس‌کل دادگستری استان، معاونان رییس کل و دادستان مرکز استان برگزار شد، با تاکید بر نهادینه‌کردن پیشگیری اظهار کرد: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران اقدامات گسترده و مؤثری در راستای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت آگاهی‌بخشی و اطلاع‌‌رسانی به انجام رسید و امید است این روند با قوت و قدرت بیشتر ادامه یابد.

قائم‌‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه با بیان اینکه سال‌جاری دنبال ساز و کارهای جدید برای اجرای سیاست‌های ابلاغی هستیم، خاطرنشان کرد: به‌حمدالله در استان مازندران در سایه تلاش و همدلی بین معاونت اجتماعی و سایر حوزه‌های قضایی شاهد وجود امنیت اجتماعی خوبی در جامعه هستیم.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم قوه‌قضاییه درباره اولویت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، افزود: پیشگیری به‌حمدالله امروزه در عالی‌ترین سطوح نظام مورد توجه قرار گرفته و باید از این فرصت به‌ نحو مطلوب و برای سالم‌سازی جامعه بهره‌گیری کرد. ان‌شاءالله سال 95 شاهد یک پیشرفت و جهش مطلوب در عرصه نهادینه‌سازی پیشگیری در تمامی سطوح جامعه باشیم.

امیری اصفهانی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا پیشگیری را مردمی کنیم، تصریح کرد: اقدامات انجام شده به‌صورت مطلوب اطلاع ‌رسانی شود تا شاهد ارتقاء اعتماد عمومی به دستگاه قضایی باشیم.

قائم‌‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه با اشاره به این نکته که براساس  قانون اساسی یکی از مهمترین این اصول ایجاد قسط و عدل در جامعه اسلامی است و این نکته تمام هویت نظام را معرفی می‌کند، افزود:  براساس اصل 156 قانون اساسی، دستگاه قضایی علاوه بر ماهیت قضایی، ماهیت غیرقضایی و اجتماعی نیز دارد و پیشگیری از وقوع جرم از جمله مهمترین اصولی است که به‌‌حمدالله سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در جامعه به انجام رسیده است.

امیری ‌اصفهانی با طرح این پرسش که آیا عدالت تنها مفهومی قضایی است یا عدالت جنبه‌های دیگری را مانند عدالت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ساختاری، مدیریتی و غیره را هم شامل می‌شود، افزود: ما باید در نظام جمهوری اسلامی به تمام شئون مسئولیت خود احاطه داشته و به جنبه‌های مختلف وظایف قانونی خود توجه داشته باشیم.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه افزود: یکی از مسائلی که سال‌های اخیر مورد توجه این معاونت قرار گرفته تأکید بر معرفی و بسط و گسترش فرهنگ پیشگیری بوده و در ادامه مسیر باید  دنبال تثبیت رویکرد اجتماعی این معاونت کنار رویکرد پیشگیری باشیم.

امیری ‌اصفهانی بر توجه به رویکرد اجتماعی این معاونت تاکید کرد و افزود: با توجه به وظایف مقرر در قانون اساسی، دستگاه قضایی باید نقش بیشتری در سایر حوزه‌ها، بویژه حوزه اجتماعی داشته باشد؛ این رویکرد نیازمند نگاه اجتماعی ‌محور به مسائل است تا بتوان منطبق با شرایط به انجام وظیفه بپردازیم. در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا علاوه بر عرصه پیشگیری به‌طور مؤثر در عرصه اجتماعی نیز حضور پیدا کنیم.

قائم‌‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ما باید تلاش کنیم پیشگیری را مردمی کنیم و اقدامات انجام شده به‌صورت مطلوب اطلاع‌رسانی شود تا شاهد ارتقاء اعتماد عمومی به دستگاه قضایی باشیم.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه، امنیت اجتماعی را به‌عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از مدیریت قوه‌قضائیه دانست و افزود: این مسئله باید به‌عنوان دغدغه اصلی مسئولان این معاونت قرار بگیرد.

کد خبر : ۴۲۳۳۵۱