خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماهه اول سال جاری:

بیش از ۳۵۰ تن، مواد مخدر، در کشور کشف شده است

معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور از کشف بیش از ۳۵۰ تن، انواع مواد مخدر در کشور، در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، احمد کاهه، در نخستین همایش پیشگیری و درمان اعتیاد در کرج، گفت: ایران بیش از ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر دنیا را داشته که سالانه ۱۰۰‌ها تن مواد مخدر در کشور به آتش کشیده می‌شود. 

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی این مواد مخدر مکشوفه، مربوط به مواد مخدرسنتی است افزود: همچنان مصرف موادمخدر سنتی بالا‌ترین میزان مصرف در کشور است که امیدواریم به روزی برسیم که مصرف هیچ نوع مواد مخدر را در کشور نداشته باشیم. 

معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه در گام اول باید تلاش شود که فردی معتاد نشود، تا گرفتار هزینه و مشکلات فراوان برای کشور نشویم خاطرنشان کرد: برای کاهش تقاضا باید تلاش شود که موادی وجود نداشته باشد، از طرفی دیگر باید مصرف کنندگان مواد مخدر را به جامعه برگردانیم. 

احمد کاهه در ادامه با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر درسطح کشور گفت: جمع آوری معتادان متجاهر به طور مرتب درسطح کشور انجام می‌شود و یکی ازوظایف اساسی پلیس است، اما مشکل اصلی درجمع آوری یا ساماندهی معتادان متجاهر بسترهایی که بعد از اینکه این افراد جمع آوری شدند، باید برای آن‌ها اتفاقی جدید بیفتد. 

وی افزود: مفاد قانونی داریم که فرصت را برای برگرداندن آن‌ها به جامعه، با درمانی که حاکمیت و نهادهای مردمی اجرا می‌کنند، برای معتادان ایجاد کرده است.

کاهه خاطرنشان کرد: البته برخی افراد هم هستند که خود تمایل به بازگشت به جامعه راندارند و برخی مواقع در کف خیابان‌ها دیده می‌شوند که انتظار جامعه از پلیس درحوزه امینت این است که ان‌ها را جمع آوری کنند که پلیس اقدامات درخصوصی اجرای طرح‌های پاکسازی و مناطق آلوده را و جمع آوری معتادان را ازبرنامه‌های اجرایی روزانه خود قرارداده است. 

وی درخصوص آسیب‌های اجتماعی درجامعه نیز گفت: ‌ موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک مشکل جدی نگرانی‌هایی برای مردم ومسئولان به وجود آورده و به دغدغه تبدیل شده و امروز هر نهاد وسازمانی و عموم جامعه باید آنچه امکان انجام برای کاهش این اتفاق وجود دارد را به کاربندند تا درآینده دغدغه‌ای که امروز داریم نداشته باشیم. 

معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به تلاش نیروی انتظامی به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در مقابله با مجرمان مواد مخدر افزود: در حال حاضر، درعرصه نرم، اقدمات پیشگیرانه به طور جدی آغازشده و ما این افتخار را داریم درزمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد برنامه‌های آموزشی وپیشگیری درسطح کشور به اجرا درآوردیم به طوری که سالانه برای حدود یک میلیون نفر برنامه‌های آموزشی چهره به چهره برگزارشده است. 

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد کشت موادمخدر در همجواری کشور ایران است گفت: پلیس مبارزه باموادمخدر بیش از ۳۷۰۰ شهید و ۱۱۵۰۰ جانباز، درحوزه مبارزه با موادمخدر کشور تقدیم انقلاب و امنیت کشور کرده است.

کد خبر : ۴۲۳۱۵۳