خبرگزاری کار ایران

دانش‌آشتیانی در جمع خبرنگاران:

نجفی از ابتدا می‌خواست من معرفی بشوم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: به رأی اعتمادم خوشبین هستم؛ آقای نجفی از ابتدای رایزنی به دلیل بحث‌های سلامتی به بنده گفت که شما باید بیایید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از نشست علنی امروز مجلس باحضور در جمع خبرنگاران، گفت: من کلاً  آدم خوش‌بینی هستم، و وضعیتم در این مجلس بسیار بهتر از مجلس قبل است.

دانش‌آشتیانی در پاسخ به این سوال که چرا آقای نجفی به خاطر شما کنار کشید، گفت: آقای نجفی از اول هم که با هم صحبت کرده بودیم، می‌گفت که حتماً باید من بیایم و شاید به دلیل بحث‌های مربوط به سلامتی‌شان هم بود که به این خاطر از من خواست به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش بیایم.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره علت جایگزینی نامش در دقایق پایانی بجای محمدعلی نجفی، اعلام کرد: یک ناهماهنگی در این راستا بود و گرنه ما از یک ماه قبل همین روال را با دولت داشتیم و خود آقای نجفی اصرار داشت که من بیایم، البته من به او گفتم که شما ترجیح دارید که گفتند در این موقعیت بهتر است شما بیایید.

دانش‌آشتیانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در مجلس نهم به خاطر برخی از مسائل نتوانست رأی اعتماد بیاورد آیا ممکن است موضوعات گذشته مجدداً مسأله‌ساز شود، گفت: رویکرد بنده هیچ تغییری نکرده است و بنده مخلص انقلاب بوده و هستم و برای ارتقای کشور حاضرم اعتبار، سرمایه و جان خود را بگذارم.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره فضای عمومی مجلس، اعلام کرد: فکر می‌کنم نسبت به قبل بهتر شده باشد اما به نظرم مهم‌ترین مسأله‌ای که وجود دارد این است که در مجلس قبل حتی اجازه نمی‌دادند راجع به برنامه‌ام صحبت کنم اما حداقل در این مجلس صحبت از برنامه و کار است.

او درباره اینکه گفته می‌شود که سابقه کار در وزارت آموزش و پرورش ندارد، اظهار کرد: بیشتر سابقه بنده معلمی است تا دانشگاهی، از سال ۵۲ معلم مدارس بوده‌ام تا به امروز و تدریس کرده‌ام اما تجربه مدیریتی‌ام در وزارت علوم بوده است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بنده معتقدم کسی باید آموزش و پرورش را اداره کند که گچ معلمی را خورده باشد و بداند مسأله معلم و مدرسه چیست. در حال حاضر هم برنامه‌های خود را در محور مدرسه ارائه کرده‌ام.

او  در پاسخ به این سوال که آیا در مدت باقی‌مانده از عمر دولت امکان حل مشکلات آموزش و پرورش وجود دارد یا خیر، گفت: همانطور که می‌دانید مسائل در مدت ۶ ماه یا یک سال حل نمی‌شود اما مهم این است که در مسیر درست حرکت کنیم. بنده برنامه‌ای فرا‌تر از پنج سال داده‌ام و یک برنامه کوتاه‌مدت هم ارائه کرده‌ام.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درمورد وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: در برنامه خود به این مسأله اشاره کرده‌ام که ما حقوق معلمان را تا یک ریال نمی‌گذاریم از بین برود و هر کسی که خطا کرده باشد با آن برخورد می‌شود.

او اعلام کرد: با همکاری قوه قضائیه باید وارد این مسأله شویم و بنده هم پیگیر این موضوع هستم که ریالی از صندوق ذخیره فرهنگیان و حق معلم از بین نرود.

دانش‌آشتیانی در پایان، تصریح کرد: علاوه بر این باید برای ساختار صندوق تیم اقتصادی قوی گمارده شود؛ زیرا آنجا بیشتر کار اقتصادی است و کار تعلیم و تربیتی نیست و بنابر این نفع آن باید به معلمین و آموزش و پرورش برسد.

 

کد خبر : ۴۲۲۴۶۴