خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت؛

از واکنش شدید دنیامالی به اظهارات حافظی تا توضیحات آباد درباره شفافیت عملکرد خیریه امام‌رضا(ع)

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۳۷۱

در جلسه امروز شورای شهر تهران تعدادی از اعضای شورا نسبت به سخنان حافظی درباره کمک ویژه شهرداری به خیریه امام رضا(ع) واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پیرهادی در سخنان امروز خود در جلسه علنی شورای شهر تهران و در پاسخ به تذکر پیش از دستور حافظی مبنی بر واگذاری زمین با قیمت ارزان به خیریه امام رضا(ع) گفت: ما معتقدیم نباید با سلامت مردم برخورد سیاسی شود؛ چنانکه وقتی دختر آقای هاشمی‌رفسنجانی برای ساخت بیمارستان بیماری‌های خاص از شورای شهر درخواست کمک کرد من به رغم تفاوت دیدگاه‌ها با این خانواده بدون هیچ‌گونه نگاه سیاسی‌ای با درخواست کمک وی موافقت کردم و این موضوع در شورای شهر به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه تنها در مبارزه با فساد با شما هم‌عقیده هستم، ادامه داد: اما نمی‌توان به همه مسائل با یک عینک نگاه کرد، زیرا با چنین روندی هیچ پروژه‌ای در شهر اجرایی نخواهد شد.

پیرهادی اضافه کرد: آیا خوب است که ما هم به موضوع تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی در زمان مدیریت شما اشاره کنیم که در آن زمان چند بار هیات مدیره کارخانه سیمان جابجا شد و تخلفات چند میلیاردی صورت گرفت.

عضو هیات رئیسه شورای شهر با یادآوری اینکه گفته‌ام؛ شما برای تخریب ائتلاف می‌کنید و درست هم گفته‌ام، اظهار کرد: آقای حافظی شما سه و نیم سال است که شهرداری را که خوب کار کرده تخریب می‌کنید و از پروژه‌های شهری همراه با فساد یاد می‌کنید.

پس از اتمام سخنان پیرهادی، حافظی قصد دفاع از خود را داشت که با واکنش شدید دنیامالی مواجه شد که می‌گفت شما به اندازه کافی از همه نام برده‌اید و همه را خائن خطاب کرده‌اید.

چمران رئیس شورای شهر نیز گفت: شما به اندازه کافی در رسانه‌ها از همه نام برده‌اید.

 همچنین مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر نیز از جایگاه خود اشاره‌هایی به اعضای هیات رئیسه می‌کرد که به نظر می‌رسید در مخالفت با صدور اجازه دفاع به حافظی است.

در نهایت رئیس شورای شهر اجازه دفاع به حافظی نداد و معصومه آباد دیگر عضو شورای شهر به ایراد سخن درباره اظهارات حافظی در خصوص خیریه امام رضا(ع) پرداخت.

این عضو شورای شهر سخن خود را این گونه‌ آغاز کرد که من در اینکه حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر دغدغه سلامت داشته و به خلوص در این باره اظهارنظر می‌کنند، هیچ شکی ندارم.

این سخن آباد با واکنش دنیامالی مواجه می‌شد که فریاد می‌زد؛ چرا تعارف می‌کنید و این سخنان را می‌گویید؟

آباد در ادامه سخنان خود گفت: خیریه امام رضا(ع) در سال 85 ثبت شد که در آن زمان نه حرفی از بیمارستان بود، نه پرفسور سمیعی و خیریه امام رضا(ع) تنها به کارهای عام‌المنفعه می‌پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این خیریه اقدامات زیادی در خصوص تهیه جهیزیه، کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار و... انجام می‌داد، اظهار کرد: در سال 89 پیشنهاد تهاتر با زمین بیمارستان بیماری‌های خاص فاطمه هاشمی مطرح می‌شود و این زمین توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزیابی و قیمت‌گذاری می‌شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه کاربری این زمین تغییر نکرد و قرار بود با بنیاد بیماری‌های خاص تهاتر شود، خاطرنشان کرد: قیمت این زمین بالا بود و بنیاد آن را نپذیرفت. تا زمانی که پرفسور سمیعی پیشنهاد ساخت مرکز جهانی مغز و اعصاب را برای جلوگیری از خروج ارز و بیمار به خارج از کشور پیشنهاد داد.

آباد ادامه داد: آن زمان پیشنهاد شد زمینی را به ساخت این بیمارستان اختصاص دهد که قیمت آن 15 درصد بیش از قیمت کارشناسی شده در گذشته بود و توافق شد این زمین به یک موسسه عام‌المنفعه دارای اساسنامه داده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اعضای شورای شهر گفته است که این موسسه اساسنامه ندارد خاطرنشان کرد: من در سال اول اساسنامه موسسه خیریه را به شورا ارائه دادم و روز یکشنبه نیز اساسنامه را به آقای انصاری دادم.

رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر با تاکید بر اینکه خیریه امام رضا(ع) عام‌المنفعه بوده و آباد و مشیر (همسرقالیباف) مالک و سهامدار آن نیستند، تصریح کرد: این موسسه نه مالکیت دارد، نه سهام و هیچ بهره‌برداری ندارد.

وی عنوان کرد:‌ در یکی از بندهای اساسنامه این خیریه آمده است در صورت انحلال خیریه این تشکیلات توسط سه نماینده از طرف ولی فقیه، وزارت کشور و سازمان اوقاف به موسسه عام‌المنفعه دیگری واگذار می‌شود.

آباد با بیان اینکه با حافظی در خصوص ضرورت شفاف‌سازی موافق هستند، اظهار کرد: اما باید دید به چه چیز اعتراض داریم؟ به پرداخت‌ها یا به کاربری یا به واگذاری زمین که قیمت آن توسط کارشناس مشخص شده است؟

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه این خیریه تاکنون بیش از 270 میلیارد تومان با احتساب قراردادهای منعقده هزینه کرده است، عنوان کرد: تاکنون شورای شهر یک بار در سال 95 مبلغ 30 میلیارد تومان به صورت غیرنقدی و یک بار نیز 25 میلیارد تومان در قالب تراکم به این موسسه کمک کرده است.

وی اضافه کرد: ما پیشنهاد دادیم زمین واگذار شده به موسسه امام رضا(ع) همچون بنیاد بیماری‌های خاص 50 درصد تخفیف بگیرد و بهتر است؛ این مسئله برای همیشه روشن شود و آبروی افراد را نبریم.

این عضو اصولگرای شورای شهر با تاکید براینکه نگوییم قالیباف این مقدار زمین را به خیریه‌ای واگذار کرده که همسرش عضو آن است، تصریح کرد: در تمام تصمیم‌گیری‌های این موسسه معاون رئیس جمهور نیز حضور داشته و در آخرین جلسه نیز وزیر بهداشت و نوبخت حضور داشتند.

آباد خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از اعضای موسسه از کمک‌های پرداخت شده حتی یک ریال هم دریافت نکرده‌اند و ما حاضریم؛ نماینده‌ای از شورای شهر به خیریه آمده و برر سی کند که آیا کمک‌های شورا به این موسسه در جای خود هزینه شده است یا خیر؟

در این زمان حافظی خطاب به آباد گفت: مشکل ما بیمارستان نیست، بلکه مشکل ما با شهرداری است که این مسائل را در دفاتر ثبت نکرده است.

در ادامه چمران با بیان اینکه بحث‌های بیخود بر سر لجبازی می‌زنیم، ادامه داد: شورا 30 میلیارد تومان در این موسسه خرج کرده، مقداری هم شهرداری خرج کرده و باقی را خیرین و مردم کمک کرده‌اند که خیرین به اندازه کافی درباره نحوه هزینه‌کرد کمک‌های خود حساس هستند.

وی افزود: ما حسابرس داریم که نماینده رسمی ما در آنجا است که می‌تواند در خصوص نحوه هزینه‌کرد کمک‌های شورا گزارش دهد.

در این زمان دنیامالی خاطرنشان کرد: قرار بود یکی از اعضای شورا به عنوان نماینده در پروژه ساخت بیمارستان حضور داشته باشد که چمران پاسخ داد: هیات امنا با حضور نماینده شورا مخالفت کرده‌اند و گفته‌اند نه 30 میلیارد تومان کمک را می‌خواهیم و نه نماینده شورا را زیرا هیات امنا می‌خواهند بیمارستان را اداره کنند.

رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه امسال یک ریال هم به این خیریه پرداخت نشده است، ادامه داد: دولت هم با ساخت بیمارستان موافق بوده و دو معاون وزیر در هیات امنای آن حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ما به بنیاد بیماری‌های خاص 30 میلیارد تومان کمک کردیم و معنای کمک آن نیست که بابت هزینه‌کرد آن فاکتور بخواهیم یادآور شد: ما برای ساخت بیمارستان هسته‌ای نیز تفاهم کردیم زیرا این مراکز شاخص هستند.

چمران در پایان گفت: عده‌ای درد می‌کشند و عده‌ای برای لج و لجبازی مطلب طرح می‌کنند و مردم از این موضوع متعجب هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز