خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبر داد:

پوشش ۱۱ میلیون نفر در معرض فقر غذایی/ بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش رفاهی هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۲۹۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هزینه‌کرد بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش رفاهی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در همایش «رفاه اجتماعی؛ نگاهی به گذشته و آینده» که صبح امروز در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد، اظهار داشت: بهترین و مهم‌ترین موضوع این است که تجربیات عملی را با کشورهایی که طبقه و ساختارهای اجتماعی شبیه به هم داریم، در میان بگذاریم.

وی با بیان اینکه شورای عالی رفاه با هدف کاهش فقر ایجاد شده است، گفت: امروز دیگر جنگ امنیت کشورهای توسعه‌یافته را تهدید نمی‌کند، بلکه فرد می‌تواند؛ نا‌امن‌کننده یک جامعه باشد. آسیب‌پذیری قدرت‌های بزرگ مثل ایالت متحده آمریکا و اروپا به یک فرد یا گروه اجتماعی گره خورده است.وقتی در مناطقی ناامنی ایجاد می‌شود، فقر را تشدید می‌کند و حتی دنیا را ناامن می‌کند.

وی ادامه داد: ما برای کاهش فقر در کشور اولین راه‌حلی که مد نظر قرار دادیم، ایجاد تمهیدات ساختاری و نهادی برای شنیدن صدای فقرا بود. در جامعه‌ای که صدای فقیران شنیده نشود، فقر پررنگ‌تر می‌شود. به طور معمول در جوامع جایی برای شنیدن صدای فقرا نیست. سنت‌ها نشان داده که صدای فقرا از جوامع روشنفکری به گوش می‌رسد نه از جوامع فقرا.

ربیعی با بیان اینکه گام دوم ما، «سیاست گذاری معطوف به فقر است»، گفت: در یک جمله خلاصه می‌گویم که امروز سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه به مفهوم دستکاری کردن و ارتقای نیاز فقراست. توسعه به مثابه فرصت‌های اجتماعی برابر باید مد نظر قرار بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه به عنوان گام بعدی ترویج این موضوع که افزایش فقر به ضرر همگان است را مد نظر قرار دادیم، خاطرنشان کرد: گسترش خیر جمعی یکی دیگر از برنامه‌های ما بود؛ مطالعات کلاسیک ما نشان می‌دهد که بخشی از آسیب‌های اجتماعی که جوامع را دچار تزلزل می‌کند، ناشی از فقر و نابرابری است.

وی ادامه داد: یافته‌های نوین ما (بنده و همکاران ما در بهزیستی) نشان می‌دهد که بخشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تغییرات ارزشی و تغییر در سبک زندگی است. در حال حاضر نوع دیگری از فقر‌ها به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه اقدام دیگر ما تقویت جامعه مدنی است، افزود: ما قطعا انجمن‌های علمی، انجمن‌های خیریه‌ای را تقویت کنیم که البته این برنامه جزو برنامه‌های ۹۳ تا ۹۵ بوده است.

ربیعی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش رفاهی هزینه می‌شود، تصریح کرد: به طوری که۷۲ هزار میلیارد تومان در سازمان تامین اجتماعی، ۱۸ هزار میلیارد تومان در بخش درمان تامین اجتماعی و ۱۲ هزار میلیارد تومان در بیمه سلامت هزینه می‌شود.

ربیعی ضمن بیان اینکه کنترل شاخص‌های اقتصادی در سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های ما بوده است، ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده که کنترل تورم در شاخص رفاهی در کشور تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه فقر درمان را مهم‌ترین فقر در نظر گرفتیم، ادامه داد: در گذشته اگر کسی دچار سرطان می‌شد، دو دهک سقوط می‌کرد؛ بنابراین دولت اقدام بیمه کردن همه ایرانیان کرد.

ربیعی با بیان اینکه خانواده‌های ۲ معلول به بالا دیگر بی‌مسکن نخواهند بود، عنوان کرد: در حال حاضر این خانواده‌ها شناسایی شده‌اند. در این راستا مسکن حمایتی را به صورت جهت‌دار دنبال خواهیم کرد.

وزیر کار اضافه کرد: در بحث مقابله با فقر خوراکی، با شناسایی ۱۷۰ هزار نفر هر روز یک وعده غذایی به این افراد داده می‌شود. با بودجه سال آینده در نظر داریم، ۱۱ میلیون نفر که در معرض فقر عذایی هستند را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز