خبرگزاری کار ایران

چمران در گفت‌وگو با ایلنا:

کمک شهرداری به خیریه امام رضا(ع) به دلیل شاخص بودن آن است/ وظیفه نداریم به همه مراکز کمک کنیم

رئیس شورای شهر تهران گفت: بیمارستان مرکز خیریه امام رضا(ع) از مراکز درمانی شاخص کشور است و کمک شهرداری و شورای شهر به این مرکز هم به همین دلیل است.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره واگذاری زمین به خیریه امام رضا(ع) و کمک‌های شهرداری به این خیریه بیان کرد: شورای شهر تنها به این بیمارستان کمک نکرده است و امسال‌‌ همان میزان بودجه‌ای که برای این خیریه پیش بینی شده است برای بیمارستان بیماری‌های خاص دکتر هاشمی که در بزرگراه شهید چمران در حال ساخت است نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این دو بیمارستان از مراکز درمانی شاخص در کشور و بی‌نظیر در خاورمیانه هستند، عنوان کرد: همچنین ما طی سال گذشته با همکاری سازمان انرژی اتمی تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت بیمارستان هسته‌ای در پارک ولایت تهران منعقد کردیم، زیرا این مرکز نیز پس از ساخت در خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری به مراکزی که به این صورت شاخص هستند؛ کمک‌ کرده‌اند و این مساعدت‌ها تنها به یک مرکز نبوده که اگر هم تنها به یک مرکز کمک شده به دلیل شاخص بودن آن است.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: شما وقتی پولی دارید، نمی‌توانید به همه مردم شهر کمک کنید و این کار را برای مراکزی انجام می‌دهید که از آن مطمئن بوده و می‌دانید؛ شاخص هستند.

چمران تصریح کرد: ما نیز وظیفه نداریم به همه مراکز کمک کنیم. خیریه امام رضا(ع) ۱۰ برابر آنچه شهرداری به آن کمک کرده است؛ خودش سرمایه‌گذاری و هزینه کرده است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه زمین خیریه امام رضا(ع) از شهرداری خریداری شده است، بیان کرد: فروش ارزان زمین به خیریه امام رضا(ع) نیز به این دلیل است که کاربری زمین مذکور بهداشتی بوده و وقتی برای یک زمین کاربری خاصی همچون بهداشت یا آموزش در نظر گرفته می‌شود؛ قیمت آن پایین می‌آید و کسی هم خریدار زمین مذکور نیست.

چمران با بیان اینکه این مرکز یک خیریه است و اگر زمین را به آن ارزان فروخته باشند؛ کار خوبی انجام شده است، اظهار کرد: این خیریه در سال ۶۹ برای کارهای خیر ایجاد شده که در آن زمان هیچ یک از اعضای آن در شهرداری نبوده‌اند و شورای شهری نیز وجود نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ایجاد این خیریه ساخت بیمارستان بوده است، خاطرنشان کرد: اشخاصی همچون دکتر خرازی در این خیریه حضور دارند که تلاش می‌کنند؛ ساخت بیمارستان مربوط به این خیریه هر چه سریع‌تر تمام شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین عنوان کرد: دکتر سمیعی نیز اصرار دارد؛ هر چه زود‌تر کار ساخت این بیمارستان تمام شود تا وی بتواند تجهیزات خوبی را با سرمایه خود یا سرمایه خیریه امام رضا(ع) به کشور بیاورد و آموزش‌های خود را ارائه دهد.

 

کد خبر : ۴۲۲۲۸۴