خبرگزاری کار ایران

سرخو:

کابری‌های جدید برای معادن شن و ماسه تعریف شود

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرداری تهران می بایست هر چه سریعتر نسبت به تغییر کاربری ها در معادن شن و ماسه اقدام کند و خود نیز برای تامین مواد اولیه و مصالح از جای دیگر اقدام نماید.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو در دویست و نود و نهمین جلسه شورا گفت : در حالی که بارها تذکر داده ایم که شهرداری هر چه سریعتر تفاهم نامه خود با را آهن جمهوری اسلامی ایران به سرانجام برساند اما هنور این امر محقق نشده است .

وی ادامه داد : مساحت زیادی که بالای تونل را آهن در مناطق 17 و 18 ایجاد شده است باید هر چه سریعتر به فضای سبز تبدیل شود .

سرخو افزود : شهرداری مکلف است کلیه اراضی که به عنوان فضای سبز دریافت می کند را به فضای سبز تبدیل کند ، در برخی موارد دیده شده 70 درصدی که به عنوان فضای سبز در اختیار شهرداری از سوی مالکان قرار می گیرد دوباره به مالکان باز پس داده می شود و در کمال تعجب این بار، با کاربری مسکونی که این امر موجب کاهش سرانه فضای سبز در این محدوده ها شده است .

سرخو در ادامه اظهارات خود، گفت : معادن شن و ماسه تعطیل شده اند اما باید اقدامات پیشگیرانه سریعا اجرا شود تا شاهد از سر گیری فعالیت در این معادن نباشیم .

وی ابراز داشت : برای این امر در مرحله اول شهرداری باید به سرعت کارهای خود را متوقف کند و مواد اولیه برای بتن مورد نیاز را از جای دیگری تامین کند . در مرحله بعد کاربری های جدید برای اراضی این معادن سریعا تعریف شود و این کاربری ها مستقر شوند چرا که خطر اینکه این معادن دوباره شروع به فعالیت کنند زیاد است .

 

 

کد خبر : ۴۲۱۷۸۹