خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

گفتمان مهارت آموزی را باید افزایش داد/ ایجاد بیش از ۲ میلیون شغل در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۵۲۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بهینه کردن آموزش های و مهارت های فنی و حرفه ای در راستای تقویت زنجیره ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: آموزش های مهارتی، مرتبط با شغل و نیاز بازار کار، در دستور کار وزارت کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا از البرز، علی ربیعی عصر امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در کرج گفت: بدنبال ارتقای استاندارد‌های آموزش فنی حرفه‌ای در سطح جهانی و بین المللی هستیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه، افزایش بهره وری با توسعه آموزش فنی حرفه‌ای، از ارکان اقتصاد مقاومتی است، افزود: غالب کشورهایی که مسیر را در ایجاد اشتغال درست پیمودند، به سمت مهارت آموزی، روی آورده‌اند. 

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی، مرتبط با شغل، در دستور کار وزارت کار قرار دارد خاطرنشان کرد: مزیت‌های شغلی، کاملا مشخص شده و سازمان فنی و حرفه‌ای، موظف شده، آموزش‌های خود را در این رابطه آغاز کند. 

ربیعی گفت: توسعه مهارت‌ها، همگام با استراتژی‌های توسعه کشور، در دستور کار است که در همین راستا، با چندین وزارتخانه، جلساتی تشکیل شده که این روند، حداقل، با آموزش‌های کوتاه مدت پگیری شود. 

وی با بیان اینکه آینده شغلی بهتری، برای جوانان، در عرصه‌های مهارت آموزی پیش بینی می‌شود گفت: درصدد تدوین برنامه‌های تخصصی در جهت ایجاد اشتغال، برای افراد دارای مهارت هستیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از اصول رتبه بندی کشور‌ها، شاخص توسعه انسانی است و مولفه اصلی در این باره آموزش و توانمند شدن افراد جامعه است که برگزاری چنین مسابقاتی در این راستا انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت و اثرگذاری، مهارت آموزی در شاخص‌های توسعه انسانی جهانی و مخصوصا کشور افزود: امید است در سال‌های آتی، به تناسب سازی اشتغال روی آوریم، بنابراین باید گفتمان مهارت آموزی را افزایش دهیم، از این رو باید شعار هر ایرانی، کسب حداقل یک مهارت را، برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشور دنبال کنیم. 

وی با بیان اینکه طرح‌های بزرگ کشور، می‌بایست الزامات و تاییدیه‌های فنی و حرفه‌ای داشته باشد، بر لزوم تعیین سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای، در پروژه‌های کشور تاکید کرد. 

وی با اشاره به تدوین برنامه اشتغال فراگیر ضد فقر، با توانمند سازی اقشار ضعیف گفت: ضرورت دارد سازمان فنی حرفه‌ای، مهارت‌های ادراکی را نیز برای افزایش توانایی‌ها در برنامه داشته باشد. 

وی دارا نبودن قابلیت و توانمندی‌های لازم شغلی و همچنین انتظار روانی اشتغال در شغل مناسب را، دو عامل اصلی بیکاری جوانان در کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، در تعریف شغل، دچار مشکل هستیم، شغل به معنای استخدام نیست از نظر ذهنی و تعریف نادرست در این خصوص، موانعی ایجاد شده که سازمان فنی حرفه‌ای می‌تواند این باور را درست کند. 

ربیعی خاطرنشان کرد: آموزش‌ها و کسب مهارت، باید قابلیت‌های انسان را در بهبود وضع زندگی و دستیابی به زندگی شایسته‌تر تقویت کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت یازدهم به صورت خالص، یک میلیون و ۹۰۰ هزار و به صورت ناخالص ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است گفت: در صندوق توسعه ملی، این تصمیم گرفته شد که نرخ سود تسهیلات به ۱۱ درصد برسد و در مناطق محروم نیز این میزان به ۷ درصد می‌رسد که این اقدام با هدف ایجاد شغل بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی با منابع مالی موجود، افزایش بهره وری، با حضور مهارت آموزان در تولید و اقتصاد کشور ضروری ست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز