خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد:

لزوم رعایت بیطرفی و اجرای دقیق مقررات در انتخابات سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۴۷۳

رئیس کل دادگستری استان تهران در معارفه رئیس جدید دادگستری فیروز کوه تعامل در چارچوب قانون با مسئولین محلی، پیشگیری از تجاوز به اراضی و منابع طبیعی از طریق کارگروه حفظ حقوق بیت المال و رعایت بیطرفی کامل و اجرای دقیق مقررات در انتخابات سال آینده را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در این مراسم افزود: عدالت میزان حضرت حق در کره خاکی و عالم آفرینش است و آنکه به عدالت رفتار نماید ثمره عدالت محوری او هدایت به بهشت خواهد بود همراه با عزت وسربلندی، و آنکه برخلاف عدالت عمل کند نتیجه آن نار و آتش جهنم با ذلت و خواری خواهد بود.

وی اظهار داشت: اساساً در خلقت بشر دو هدف اساسی وجود دارد یکی خداخواهی و خدامحوری است، بدین معنی که هدف از خلقت انسان شناخت خدا و حرکت در مسیر او بوده است و عبودیت به مفهوم انجام تکالیف شرعی بطور قطع بخشی از خدامحوری به شمار می رود.

اسماعیلی در ادامه افزود: محور بعدی، اجرای عدالت و برپائی قسط است که فلسفه بعثت انبیاء عظام می باشد و اگر همه در محدوده مسئولیت خود این دو محور مهم را مدنظر قرار دهند می توانند منشأ خدمات ارزشمندی شده و به سعادت دنیوی و اخروی نائل گردند و مردم نیز از شر آنها در امان بمانند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تأکید کرد: بیاییم در این ایام شریف که متعلق به اباعبدالله الحسین(ع) است متعهد شویم فقط در مسیر حق گام برداشته و هرآنچه مورد رضایت خداست آنرا انجام دهیم و لاغیر و همچنین در انجام مسئولیت های محوله با همگان بدون تبعیض و به عدالت رفتار نمائیم.

اسماعیلی در پایان سخنان خود با اشاره به این مطلب که قضات پرچمدار اجرای عدالت در جامعه هستند اظهار داشت: آنجا که بی عدالتی رخ می دهد و بایستی به محور عدالت بازگردد و یا در جائی که در تشخیص عدالت اختلاف و شبهه وجود دارد، وظیفه قضات است که با خدامحوری وارد عمل شده و با صدور حکم مقتضی تکلیف را مشخص کرده و حق را به صاحبش برگردانند.

در این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایائی از زحمات سیدمحمد مؤمنی تقدیر شد و ولی صابر با دریافت ابلاغ قضائی رسماً به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه معرفی و آغاز به کار کرد.

در این مراسم امام جمعه، فرماندار، بخشداران، مسئولین نظامی، انتظامی و اجرائی شهرستان فیروزکوه، ائمه جماعات، مسئولین قضائی حوزه های همجوار، قضات و کارمندان و خانواده های شهدا و ایثارگران نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز