خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

دستگاه قضا باید عادلانه و قاطعانه عمل کند

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۰۷۹

دادستان کل کشور با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولین قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا باید به فرموده مقام عظمای ولایت انقلابی باشد و انقلابی عمل کند؛ البته انقلابی‌گری بر خلاف برخی تبلیغات دروغین، تندروی نیست بلکه یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رو در بایستی باشد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در جمع قضات استان خراسان شمالی گفت: اولین شرط قضاوت این است که فرد از حیث خود ساختگی شایستگی داشته باشد که منظور همان عدالت است.

وی با اشاره به شروط قضاوت و ابزارهای عدالت خاطرنشان کرد: داشتن علم و آگاهی و آشنایی با فقه و قانون که ابزار کار قضات هستند نیز از دیگر شروط عدالت است.

دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت قضاوت و جایگاه آن در دین مبین اسلام تصریح کرد: یکی از نیازهای جدی و فوق العاده ای که در دستگاه قضا احساس می‌شود، مسئله تطبیق مسائل با قانون است.

این مقام مسئول ادامه داد: قانون در حال تغییر است و برای آشنایی با تغییرات و ساز وکارهای جدید آن باید جلسات رایزنی، مباحثه و تبادل نظر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولین قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا باید به فرموده مقام عظمای ولایت انقلابی باشد و انقلابی عمل کند؛ البته انقلابی‌گری بر خلاف برخی تبلیغات دروغین، تندروی نیست بلکه یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رو در بایستی باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با ارائه گزارشی از وضعیت جمعیت، وضعیت اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، آموزشی و ... عملکرد دستگاه قضایی این استان را در سال 94 و شش ماهه نخست سال 95 تشریح کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز