خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور حقوقی جمعیت هلال احمر خبر داد:

وجود ٧۵٠ پرونده مفتوحه در مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۹۶۲

مدیر کل امور حقوقی جمعیت هلال احمر از راه‌اندازی سیستم جامع حقوقی این نهاد برای ثبت همه اطلاعات پرونده‌ها و وحدت رویه قضایی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین عبدالحمید در گردهمایی مسئولان امور حقوقی و املاک جمعیت در مشهد مقدس افزود: به منظور یکپارچه سازی، مستندسازی و لینک ارتباط سیستمی با مراجع قضایی و وحدت رویه در پیگیری نحوه رسیدگی پرونده‌ها در مراجع مربوطه برای دفاع از حقوق حقه جمعیت هلال احمر این سیستم برنامه ریزی و آماده سازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر این سامانه در اختیار بخش حقوقی استان‌ها گذاشته شده تا پس از ثبت داده‌ها و تدوین اطلاعات به طور رسمی رونمایی شود.

مدیر کل امور حقوقی جمعیت هلال احمر درباره مدت زمان تکمیل تدوین اطلاعات این سامانه گفت: طبق برنامه مقرر است تا اطلاعات مربوط به این سیستم در دو تا سه ماه آتی، آماده و در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و جمعیت هلال احمر رونمایی ‌شود.

عبدالحمید همچنین با اشاره به وجود ٧۵٠ پرونده مفتوحه در مراجع قضایی در یکی دو سال اخیر، تصریح کرد: در شرایط فعلی، تعداد پرونده‌های جمعیت هلال احمر به ۴۵٠ مورد تقلیل یافته و از این تعداد ٧٧ درصد آرا و دادنامه‌ها نیز به نفع جمعیت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اهداف برگزاری گردهمایی علمی و کاربردی مسئولان حقوقی و املاک هلال احمر را ضرورت به روز بودن مسئولان حقوقی در خصوص قوانین و مقررات با عنایت به مصوبات مراجع قانونگذاری از قبیل قوه مقننه و تشخیص قوانین و مقررات ناسخ و منسوخ از یکدیگر برای دفاع بهینه از حقوق هلال احمر است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز