خبرگزاری کار ایران

جهانگیر:

نظام زندانبانی اسلامی می‌تواند به یک الگوی جهانی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۸۹۲

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دیدار با کارکنان معاونت قضایی سازمان گفت: امروز در عرصه مدیریت قضایی نیازمند نگاه نو و استفاده از ابزارهای روز برای توسعه خدمات قضایی هستیم.

اصغر جهانگیر با بیان این مطلب افزود: در کنار استفاده از فن آوری های نوین نباید از نگاه ارزشی بویژه در رسیدگی به پرونده زندانیان نیز غافل باشیم.

وی گفت: باید اطلاعات ما از زندانیان بروز و علمی باشد و برای تحقق این مهم باید از شیوه ها و ابزارهای نوین استفاده کنیم چرا که نمی توان به صورت فردی و چهره به چهره پرونده های زندانیان را بررسی و به مشکلات آنان رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: رسیدگی به پرونده زندانیان نیازمند مکانیزم های علمی بروز می باشد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه گفت: سیستم قضایی زندان ها در دو بخش رسیدگی به وضعیت زندانیان متهم و محکوم دارای وظایف مهم و راهبردی است.

وی گفت: پرونده های تمامی زندانیان بایستی با دقت مورد بررسی قرار گیرد و از همه ظرفیت های قانونی برای رفع مشکل زندانیان استفاده شود.

جهانگیر گفت: توسعه ارتباطات قضایی و هم افزایی ظرفیت های موجود در دستگاه قضایی و زندان ها می تواند زمینه را برای توسعه خدمات قضایی فراهم کند.

رئیس سازمان زندان ها ضمن قدردانی از زحمات معاونت قضایی در تدوین پیش نویس بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری گفت: خوشبختانه با ابلاغ این بخشنامه توسط ریاست معزز قوه قضاییه فصل جدیدی در نظام زندانبانی آغاز شده است.

وی گفت: انتظار این است که زندان ها با معیار های اسلامی تطابق حداکثری داشته باشد چرا که نظام زندانبانی اسلامی می تواند یک الگوی مناسب در سطح جهان باشد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با اشاره به ضرورت شناخت مشکلات و برنامه ریزی گفت: شناسایی مشکلات پیش زمینه ای برای برنامه ریزی و اقدام برای حل مشکلات است.

وی افزود: یک مدیریت موفق نمی تواند و نباید تمامی مشکلات را برون سازمانی قلمداد کند.

مشاور رئیس دستگاه قضا در ادامه گفت: مهمترین رسالت ما کاهش جمعیت کیفری زندان ها، کاهش آسیب های زندان و توسعه فعالیت های مددکاری و اصلاح و تربیت در زندان هاست.

جهانگیر در ابتدای این دیدار که با حضور معاون قضایی و اجرای احکام سازمان زندان ها، مدیرکل قضایی و اجرایی احکام و کارشناسان این معاونت انجام می شد با اشاره به ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: شهادت امام حسین(ع) عامل مهم هویت بخشی و همگرایی در جهان تشیع است.

وی گفت: از ابتدای وقوع این رخداد جانسوز تلاش های بسیاری برای تحریف علل واقعه عاشورا انجام شده ولی خوشبختانه این تلاش ها نه تنها ثمر نداشته بلکه شاهد گرایش بیشتر مردم به حرکت حق طلبانه و عظیم امام حسین(ع) هستیم.

جهانگیر گفت: جنبه های مختلف قیام عاشورا بویژه جنبه های سیاسی آن هنوز به نحوه شایسته مورد بررسی و تحلیل قرار نگرفته است.

شایان ذکر است جهانگیر در ابتدای این دیدار و به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تنها همکار روشندل سازمان با اهدای لوح تقدیر قدردانی نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز