خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی مطرح کرد:

انتخاب «قلعه‌گنج» به عنوان یکی از بحرانی‌ترین مناطق کشور

وزیر کشور با اشاره به اینکه قلعه‌گنج به عنوان یکی از مناطق بحرانی انتخاب شده بود، گفت: آقای سعیدی‌کیا؛ رئیس بنیاد مستضعفان به عنوان مسئول در این منطقه انتخاب شده بود و اقداماتی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی انجام دادند و امروز در جلسه شورای اجتماعی گزارش مفصلی درباره اقدامات انجام شده ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی؛ وزیر کشور درباره مصوبات امروز جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: موضوع اول که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت؛ بحث مسئله جمعیت، سیاست‌های جمعیتی و نحوه اجرا و چگونگی آن بود که در این رابطه سازمان ثبت، وزارت بهداشت و سازمان برنامه گزارش ارائه دادند. همچنین مقرر شد، تلاش‌ها به سمت و سویی برود که بتوانیم حداقل به نرخ دو یک دهم درصد که نرخ جایگزینی است به آن برسیم.

وی افزود: براساس گزارشی که به ما دادند در حال حاضر نرخ رشد جمعیت دو درصد است که در این رابطه همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی موظف شدند با وزارت بهداشت همکاری‌های لازم را به خصوص در حوزه فرهنگ‌سازی داشته باشند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: بحث دیگری که مطرح شد؛ موضوع مناطق بحرانی بود که یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های پنج‌گانه رهبر معظم انقلاب است که در این رابطه قلعه‌گنج به عنوان یکی از مناطق بحرانی انتخاب  و آقای سعیدی‌کیا؛ رئیس بنیاد مستضعفان به عنوان مسئول در این منطقه انتخاب شده بود و اقداماتی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی انجام دادند و امروز گزارش مفصلی درباره اقدامات انجام شده ارائه شد.

وی ادامه داد: این تجربیات مورد تاکید شورا قرار گرفت و مصوب شد؛ بعد از توفیقی که در منطقه قلعه‌گنج حاصل شد؛ ۳۱ شهرستان که بحرانی تلقی می‌شوند، انتخاب و اقدامات لازم در این مناطق صورت گیرد.

وزیر کشور اضافه کرد: سومین موضوعی که در جلسه امروز مطرح شد؛ درباره دیدار اعضای شورای اجتماعی کشور و سران قوا با رهبر معظم انقلاب در تاریخ دهم آبان‌ماه بود. با توجه به دیدار قبلی که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، قرار بود؛ دستگاه‌ها به مدت شش ماه با در نظر گرفتن پنج اولویت کار فوق‌العاده‌ای را انجام دهند و قرار است در دیداری که دهم آبان‌ماه با ایشان خواهیم داشت؛ نتایج اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها تقدیم محضر ایشان بشود. در جلسه امروز تاکید شد که دستگاه‌ها گزارش‌های خود را آماده و جمع‌بندی کنند.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده در وزارت کشور تغییر و تحولاتی به وجود خواهد آمد و قرار است؛ آقای احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب شوند؛ گفت: هر زمان که لازم باشد ما تغییر و تحول خواهیم داشت، البته هنوز برای معاون سیاسی حکمی نزده‌ایم.

 

کد خبر : ۴۱۸۴۲۸