خبرگزاری کار ایران

ربیعی در ملاقات با معاون نماینده منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف:

آماده گسترش همکاری با یونیسف هستیم /هیچ لذتی بالاتر از این نیست که بتوانیم لبخندی برلب کودکی بنشانیم

«دورین مالنگا» معاون نماینده منطقه خاورمیانه و شمال افریقا در صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در این دیدار که در محل وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی برگزارشد گفت: علاوه برهمکاری سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کانون برنامه ریزی برای کودکان است. 

ربیعی تصریح کرد: مسئولیت شورای حمایت از کودکان زیرمجموعه شورای عالی رفاه از مجموعه‌هایی است که مسئولیت آن برعهده بنده است و دستورداده‌ام که با یونیسف همکاری‌های عمیق‌تر و جدی‌تر داشته باشیم؛ امروزه با دفتر یونیسف درتهران درزمینه‌های مختلفی کار می‌کنیم. من دراین زمینه محدودیتی قائل نیستم و هرقدریونیسف ظرفیت داشته باشد ما آماده گسترش همکاری هستیم. 

وی تاکید کرد: تاکنون در جهت اهداف انسانی وبشری یونیسف حرکت کرده‌ایم و نیازمند این هستیم که بیشتر یادبگیریم وباید دانسته‌های خود را از نظراخلاقی انتقال دهیم. همچنین معتقدم کار و فعالیت در این وزارتخانه را می‌توان لطف خداوند دانست، چون درشرایطی قرار گرفته‌ایم که بتوانیم ازدرد و رنج مردم کم کنیم و هیچ لذتی بالا‌تر ازاین نیست که بتوانیم لبخندی برلب کودکی بنشانیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: از وقتی به این وزارتخانه آمده‌ام توسعه گفتمان زنان سرپرست خانوار را آغاز کرده‌ایم که پیش از این به گفت‌و‌گوی اجتماعی کشیده نشده بود. 

ربیعی ازآمادگی این وزارتخانه برای فعالیت‌های منطقه‌ای در راستای اهداف بشری یونیسف خبر داد و افزود: ایران امروز کشور باثبات منطقه است و متاسفانه پیرامون ما بچه‌هایی بی‌پناه زیربمباران زیاد هستند. 

وی در ادامه اشاره کرد: آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که حدود۵ میلیون نفر از افغان‌ها در تهران حضور دارندو با توجه به طرح این موضوع در هیات وزیران مصوب شد که بچه‌های آنان بتوانند در کشور ما تحصیل کنند. 

ربیعی اظهار کرد: ما آمادگی داریم هربرنامه‌ای که شما یا دکتر «ویل پارکز» نماینده دفتر یونیسف در تهران برای بحث همکاری‌های جنوب جنوب پیشنهاد دهید را بررسی کرده و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد. 

وی یاد آورشد: خوشبختانه ظرفیت علمی کشور، در این زمینه نیز به اندازه‌ای هست که بتوانیم دستاوردهای خوبی برای دیگران داشته باشیم و معتقدم می‌توانیم از تجربیات، تبادل دانش و دست آوردهای سایر کشور‌ها نیز بهره‌مند شویم و از این امر نیز استقبال می‌کنیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دکتر روحانی را دولت اجتماعی و خیرجمعی توصیف کرد و گفت: آماده‌ایم با توجه به ظرفیت‌های یونیسف در این زمینه بیش از گذشته فعالیت کنیم؛ به علاوه نسبت به انجام امور مربوط به کودکان علاقه‌ای درونی دارم. 

ربیعی از همکاری با هنرمندانی سخن گفت که برای کودکان کارکرده‌اند و در ادامه تصریح کرد: از فیلم‌هایی که محتوای آن نشان دادن رنج کودکان و معلولان، کودک و... است دفاع کرده‌ایم و تا زمانی که در این وزارتخانه هستم این نوع همکاری را به شکل عمیق دنبال می‌کنم. 

وی در ادامه عکسی را به مهمانان نشان داد که کودکان فاقد پدر و مادر درجشن تولدی که برای او گرفته‌اند درآغوش ربیعی هستند. 

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته تعدادی از ایرانیان دارای مشاغل غیررسمی و یا حاشیه نشین را بیمه کردیم وهیچ کودک ایرانی فاقد دفترچه بیمه نیست. 

ربیعی به بیمه رایگان ۲۰میلیون روستایی نیز اشاره کرد و افزود: بقیه نیز بیمه تامین اجتماعی هستند. 

 وی در ادامه بیان کرد: مهدکودک‌ها از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه به شمار می‌روند و مقرر شده است که در مناطق فقیرنشین در مهدهای کودک، یک وعده غذای گرم داده شود و علاوه بر آن به مادران دارای سوء تغذیه و بچه‌های آن‌ها نیز در هزار روز اول زندگیشان ۴ بار در طول سال بن غذا داده می‌شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: علاوه بر آن مراکزی در وزارتخانه طراحی شده است که کودکانی که والدین آن‌ها دچار نارسایی هستند یا فاقد پدر و مادر هستند را در این مراکز نگهداری می‌کنند. 

وی افزود: کودکان پاک‌ترین موجودات دنیا هستند و با سیاست‌های غلط می‌توانند دچار آسیب شوند و با سیاست‌های درست به خوشبختی برسند. یونیسف تاکنون به شکل کلاسیک به موضوع کودکان رسیدگی کرده است اما دوست دارم دیدگاه خود را به عنوان یک کنشگر اجتماعی با شما درمیان بگذارم. امروز کودکان در معرض تنهایی مفرط قراردارند واین نوع خشنی از آُسیب به شمار می‌رود. سبک همسرگزینی و خانواده‌ها در دنیا رو به سمتی می‌رود که کودکان هر روز بی‌سرپناه‌تر و تنها‌تر رشد می‌کنند. امروز کودکان با کمترین گفت‌و‌گو با گذشته خود بزرگ می‌شوند و اعتماد و اتکاء به نفس آنان کمتر و کوچک‌تر از پیش شده است. 

خانم «دورین مالنگا» معاون منطقه‌ای خاورمیانه وشمال افریقا یونیسف نیزهمکاری دولت دکترروحانی و وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی را با یونیسف عالی توصیف کرد. 

وی افزود: تجربیات شخصی من با شما شباهت دارد و به همین دلیل هر دو این اراده را داریم که برنامه‌های حمایت اجتماعی را به اشتراک بگذاریم. 

معاون منطقه‌ای خاورمیانه وشمال افریقا یونیسف بر تجربه دیرینه ایران در زمینه رفاه اجتماعی و گستردگی همکاری‌های معنا دارجنوب-جنوب ودانش وتجربه‌ای که کشور ایران می‌تواند به کشورهای خارج از منطقه ارائه نماید تاکید کرد. 

 «مالنگا» با تاکید بر گستردگی حوزه‌های مشارکت در زمینه‌های متعدد با ایران گفت: این همکاری‌ها بر پایه ارزیابی برنامه‌های اجتماعی، مدیریت دانش، حمایت‌های اجتماعی ازکودکان و تجزیه و تحلیل فقرخواهد بود.

کد خبر : ۴۱۸۳۱۳